It feels like home again! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu It feels like home again! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu

It feels like home again!

Door: Mayon

Blijf op de hoogte en volg Mayon

16 Juni 2010 | Australië, Melbourne

Hallo luitjes!

Hoewel voor jullie het zomerweer zo nu en dan op gang aan het komen is, zitten wij hier midden in de winter. Dan is dan ook te merken! Lange broek weer uit de kast (oftewel tas) gehaald en de winterstopper over een aantal lagen kleding aan. Na Dunsborough reden we door richting het bekende Margret River. Bekend als wijnregio. Margret River was een erg leuk klein stadje, maar verder voor ons (minder geinteresseerd in wijn) niet zo heel veel te doen. Op naar Augusta waar mijn 'lang naar uitgekeken'-activiteit eindelijk plaats ging vinden...Whale Watching! Sinds Nieuw Zeeland stond dit al op mijn lijstje, maar helaas. In tegenstelling tot Nieuw Zeeland (Kaikoura) zijn ze hier wel meer aan een seizoen gebonden voor Whale Watchen. Maar onze reis duurde nog net lang genoeg, dus HUP die boot op! Diana had hier iets minder behoefte aan dus ik ging alleen op pad. Direct ontzettend leuke mensen ontmoet, waar ik me de hele boottrip mee vermaakt heb. Na een aantal seconden was het al tijd voor de eerste walvis, die er helaas al snel vandoor ging. Na 2 uur zonder 1 walvis gezien te hebben en we terugkeerden naar de haven, spotten we daar in de verte toch echt twee walvissen! We gingen er achteraan en werden zelfs verrast omdat ze zo vlak voor de boot omhoog kwamen. Het water dat ze d'r uit spuitte, kwam zelfs in mijn gezicht...hmmmm!
Toch nog een goede Whale Watch.

Via dorpjes zoals Nannup, Manjimup, Walpole en Denmark bereikte we het zuiden van Australie! Hier heb je de reuzachtige, holle bomen (waar ze vroeger zelfs hun volkswagentje in parkeerden). Via een aantal National Parks, watervalen, een mooie kust (zoals de Elephant Rocks) en iets minder weer bereikte we Albany.
In en rondom Albany bezochten we Natural Bridga, The Gap en vele lookouts.

Na Albany trokken we weer terug richting het noorden, naar Stirling Range National Park. Hier was het tijd voor onze volgende klim, de Bluff Knoll(1094.97 meter hoog). Een continue klim van 656 meter bracht ons tot de top met ontzettend mooi uitzicht over de Stirling Range. Heerlijk gevoel als je weer zo'n top hebt bereikt. En natuurlijk na al die tijd in de auto weer heerlijk om even die benen te strekken!

Door de Stirling Range vervolgden we onze weg terug richting het noorden naar Fremantle. Deze dag had heel West Australie een vrije dag, dus het was flink druk. Leuke marktjes, cafeetjes/restaurantjes en straatoptredens maakte het een erg gezellige dag. Heel wat anders dan ons eerdere bezoek aan het (toen) uitgestorven dorpje.
Na Fremantle hadden we weer contact opgenomen met het eerder ontmoette koppel aan de West kust in Leeman, Colleen en Brian. En we waren meteen weer welkom. 3 avonden hebben we gebruik mogen maken van een heerlijk bed en werden we rondgeleid door de stad. Lunch, een lekkere picknick en sightseeing van de omgeving maakte deze dagen onvergetelijk en waren we heerlijk verwend!

Thanks Colleen and Brian!

In Perth was het ook tijd om de auto op de Indian Pacific (trein) te zetten om hem vervolgens weer in Adelaide op te pikken. Diana en ik kozen de luxe weg...vliegen. Na 2,5 uur vliegen zette ook wij weer beide benen op de grond in Adelaide. Adelaide, naar mijn idee voornamelijk een stad om flink te winkelen, werd een kort bezoek. (want als de geldboom niet meer in bloei staat, is het toch tijd om sommige dingen te laten)

De volgende dag begonnen we aan de laatste paar kilometers richting Melbourne. Via Mount Gambier, kwamen we in het nog koudere Grampians National Park terrecht. Na wat watervallen en lookouts besloten Diana en ik dat het toch echt genoeg was geweest en het te kout was en we verlangden naar Melbourne. Het was niet meer zo heel ver (nog maar 4,5 uurtje rijden) dus we besloten maar door te rijden. 's Avonds werden we weer helemaal verwelkomd in huize Beltrame en het voelde voor mij echt als thuiskomen..thuis ver van huis. Na een aantal weken in de auto te hebben geslapen, slaapt een ECHT bed dan ook weer heerlijk!

Na 20.000 km op de teller was het einde dan toch echt aangebroken voor Australie. Na het aanmoedigen van de iets wat saaie wedstrijd van Nederland is Diana gister naar Indonesie gevlogen en ik blijf tot 8 juli nog in Melbourne. Diana en ik hebben samen een geweldige tijd gehad!
Vanaf nu vervolg ik mijn reis individueel verder. Familiebezoeken, wat werken en voornamelijk de accu opladen. Want vanaf 8 juli tot 31 augustus staan met nog 11 vluchten te wachten die me via Brisbane naar Fiji, Maleisie, Borneo en uiteindelijk weer Melbourne zulle brengen. Nog heel wat om naar uit te kijken dus!

Voor nu weer veel liefs vanuit Melbourne,

Mayon

  • 16 Juni 2010 - 06:50

    Lida:

    Heej mayon!!
    Leuk om weer verhaaltje van jou te lezen!! Wat een avonturen allemaal!! En er staat ook nog heel wat op het programma als ik dat zo lees! In ieder geval nog heel veel plezier daar!!
    Kus lida

  • 16 Juni 2010 - 07:48

    Zita:

    Hej mayonneke
    Super om nog steeds te lezen wat voor een avonturen je elke keer mee maakt. Alleen jammer mt die winter voor de deur.. mm.. dat is hier wel anders (mag ik hopen) Geniet er nog maar lekker van, want de tijd vliegt voorbij!

    Xje

  • 16 Juni 2010 - 09:25

    Mam:

    Fijn om te lezen allemaal, maar het was vooral fijn om met je te praten zondag.Ik kan me voorstellen dat je je daar thuis voelt. Doe de groeten aan ome Piet en tante Gert en de rest van de familie

  • 16 Juni 2010 - 14:13

    Ron:

    Wederom ben ik jaloers. Wat een mooie ervaring moet het zijn geweest om zo dicht bij walvissen te zijn. Geniet er van!

  • 16 Juni 2010 - 16:41

    Jolanda:

    Hoi Mayon,

    Leuk verhaaltje weer, en wat een leuke route aan de westkust die heb ik ook gedaan! Ik ben nog benieuwd naar de rest van je avonturen!

    Veel plezier!

    Liefs Jolanda

  • 16 Juni 2010 - 18:21

    Roel:

    Hey mayon Zo te lezen heb je het echt goed naar je zin! Wellicht als je geld over hebt, moet je ook eens Tasmanie bezoeken! het is daar echt prachtig!

    Geniet van je overige dagen in Australie!

  • 17 Juni 2010 - 19:28

    Marly:

    hey meid!!!

    sow wat een verhalen weer allemaal super super gaaf!
    en vanaf nu alleen verder... knap hoor ga nog ma lekker genieten van al dat moois en jaloers heb je mij al heel zeker gemaakt!!
    Ik mag nog 8 weekjes hard werken en dan staat mijn reisje canada ook voor de deur!

    xx

    marly


  • 18 Juni 2010 - 15:15

    Oma Keijsers:

    hoi Mayon.Wat een verhalen weer allemaal,maar goed dat je veel foto"s maakt dan kan je naderhand weer alles herinneren.Fijn om te lezen dat je bij Wilma en Dennis je zo goed thuis voeld.Gisteravond bezoek gehad van een nicht van mij Riek Hermans,Riek is een tante van Wilma,ons Nel en Piet en ons Mie waren ook hier,was erg gezellig,Riek woond ook in Australia,is hier voor vacantie.tot zondag bij jullie thuis opcomputer.liefs oma

  • 23 Juni 2010 - 13:02

    Kenn:

    Hey Hey,

    Wat een verhalen... echt leuk om het te lezen. En ook cker mooie foto's.
    Zo te lezen heb je idd ook nog aardig wat reisjes voor de boeg...
    Veel plezier iig nog!!

    Xje
    Kenn

  • 25 Juni 2010 - 18:10

    Rianne:

    Haa lieve meid!
    Erg leuk om laatst weer lekker met je geskypt te hebben. Echt een mega uitvinding om elkaar op deze manier te kunnen zien en horen! Ik vind het echt super knap hoe je alles doet! Echt fijn om te zien en horen dat je het goed naar je zin hebt maar dat je ook weer uitkijkt om weer lekker met ons uit te gaan! Natuurlijk heb ik daar ook SUPER veel zin in. Maar hoe was het in de bush? En nu ff werken tot 8 juli en dan staan de volgende 3 reizen weer op je te wachten. Super veel plezier met alles en ik mail je nog wel voor een nieuwe date. Blijf goed op letten en genieten!
    Dikke knoevel vur ow xxx Rianne Kers.

  • 28 Juni 2010 - 12:36

    Lisette:

    Ha Mayon!
    Ondanks het prachtige weer hier, puf, puf :-), heb ik eindelijk weer even tijd vrij gemaakt om weer eens bij te lezen en je prachtige foto's te kijken. Het blijft geweldig allemaal... Het zal wel flink afkikken zijn als je over een paar maandjes weer thuis bent;-)
    Pas goed op jezelf, zeker nu je het laatste stuk van je avontuur alleen gaat doen! Geniet, geniet en geniet :-)
    Groetjes en "enne dikke knoevel"
    xxx Lisette

  • 02 Juli 2010 - 06:58

    :

    Hey chickie!!

    Super leuk om onze reis vanuit jouw ogen te lezen!!
    Lijkt voor mij al super lang geleden! De tijd vliegt ineens als je in een ander land zit zeg!

    Voor jou ook nog maar 6 dagen en dan is het zo ver! Je gaat er zo van genieten, en ik ben stikjaloers! Ik wil ook nog langer weg!!!

    Ik houd je reis in de gate!! Dikke knuffel en kus!
    Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mayon

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 80019

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 01 September 2010

New Zealand, Australia, Fiji, Malaysia & Borneo

Landen bezocht: