Bula - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu Bula - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu

Bula

Door: Mayon

Blijf op de hoogte en volg Mayon

22 Juli 2010 | Fiji, Nadi

(='welkomswoord', maar lijkt wel voor alles te worden gebruikt)
Aan de mailbox te zien, was het weer tijd voor een update!

Na mijn 'laatste avondmaal' in Melbourne en een overnachting in Brisbane, landde ik in het zonnige Fiji! Bij aankomst stonde er vele mensen op MIJ te wachten. Na een welkomstkrans en alle informatie te hebben gekregen, vertrok ik naar mijn hotel om de warme winterse kleding te wisselen voor een bikini! Weer heel wat anders dan de winterse temperaturen van de afgelopen maand.
De volgende ochtend was het vroeg tijd om te vertrekken vanuit Nadi richting de Yasawa-eilanden die ik de komende twee weken zou gaan bezoeken. Via een grote boot word je van het ene eiland naar het andere verplaatst. Kleine bootjes van ieder eiland, pikken hun toeristen op van de boot.

Eerste stop was 'Southsea Island'. Een eilandje van misschien 50 meter in diameter. Echt geweldig! Op dit kleine eilandje was een zwembad, beachvolleybal veld en de accomodatie. Ik had nog geen stap op het eiland gezet of ik maakte kennis met twee Zwitserse meiden, Corinne en Sandra. Deze twee meiden hadden bijna hetzelfde pakket en heb dan ook bijna de volledige twee weken met hen doorgebracht. De eerste avond was het tijd voor een 'crab-race'. De krabben worden in het midden gezet en wie het eerste uit de ring kruipt, wint. We gingen op zoek naar een aantal krabbetjes. Ieder kiest zijn eigen krab, geeft deze een naam en een nummer. Maak kennis met mijn krab: nr 8, 'Dutchie'! Net zoals met mijn Nederlandse goudvis in Cairns, had ik ook hier weer geluk met mijn krab. Ik heb de wedstrijd gewonnen! Dus 's avonds tijd voor een heerlijk glaasje wijn;)
Helaas was het weer de eerste twee dagen hier niet zo heel goed. De eerste nacht een flinke storm, waardoor het zeilen werd geannuleerd. Dus wat kun je dan 's ochtends beter doen dan...snorkelen. In de middag goed gebruik gemaakt van de wind, door te gaan zeilen en de onderwaterwereld bekeken met een mooie duik. Hoewel slecht weer, toch goed geamuseerd! Op dit eiland ook veel contact gehad met de lokale bevolking. Erg interessant om te horen hoe ze leven. Een van de werknemers vroeg zelfs hoe een warme douche was...Zo anders dan wij gewend zijn.Voor het vertrek naar het volgende eiland, was het nog tijd voor de WK-finale. Deze heb ik gekeken in de dorm van de werknemers op een televisie die ontvangst had door de deuren te openen en maar te hopen dat de antene precies goed stond. Helaas moest ik halverwege extra tijd de boot halen. Bij aankomst op de boot was het eerste wat ik hoorde: '1-0 for Spain'. Shit!
Het volgende eiland was Waya Lai Lai. Dit eiland was een stuk groter dan het eerste eiland en het weer was ook stukken beter! Omdat de 'dorms' vol waren, mocht ik voor een nachtje in een 'burre' slapen. Een huisje voor mij alleen, wat een geluk weer! In de middag bezocht ik een lokaal dorpje. Ieder eiland heeft zijn eigen dorpje met een paar families. We bezochten een paar huisjes en de school. Bij de school werd ik door de klassenleraar naar binnen gevraagd en werd omringd door de jongens voor een foto. Als de kinderen een fototoestel zien, springen ze ervoor om op de foto te komen!
Na het bezoek aan het dorpje was het tijd voor een flinke wandeling. Deze wandeling bracht ons naar de top van de 'berg' voor de zonsondergang. Met een gezellige groep en een leuke gids kwamen we (bijna) tot aan de top met een geweldig uitzicht! Maar voor een aantal was 'bijna aan de top' niet voldoende en we besloten helemaal naar boven te klimmen. De gids mocht niet mee, dus we zochten onze eigen weg naar boven die makkelijker was dan stukken waar de gids ons naartoe had gebracht. Op de top aangekomen, was het toch echt de moeite waard (zie foto's).
De volgende dag lekker kunnen genieten van het eerste dagje 'bakken' en niks doen! Niet dat de andere dagen nou zo zwaar waren...maar toch.
Mijn 'zware' dagen zagen er voornamelijk zo uit:
7.00-8.00 ontbijt
8.00-12.00 activiteit of zonnen
12.00-13.00 lunch
13.00-16.00 activiteit of zonnen
16.00-18.00 beachvolleybal
19.00-20.00 diner
20.00- bula-dance of andere fungames en gezellig avond.

Het was weer tijd om aan boord te gaan van de 'Yasawa-flyer' die me naar 'Korovou' bracht. Vanaf dit eiland hadden Corinne en Sandra hetzelfde schema als mij. Op Korovou had ik voornamelijk zin om heerlijk bij het zwembad te liggen, laat in de middag weer wat beachvolleybal en in de avond gezellig een biertje drinken met weer een 'Bula-dance'. Deze twee dagen zagen er dan ook voornamelijk zo uit.

Na Korovou was het tijd voor het meest noordelijke eiland 'Coral View', ongeveer 5 uurtjes vanaf Nadi. Weer een ontzettend mooie omgeving! Op dit eiland voornamelijk rond gewandeld op verschillende plaatsen op het eiland, mooie sunset wandeling en in de avond weer een 'bula-dance' en andere hilarische spelletjes. En natuurlijk ook dit keer weer gewonnen;)

De volgende ochtend vertrokken we richting een grot. Het eerste stuk was een open grot. Voor het volgende gedeeltje zwommen we een klein stukje onder water, waarna we in een gesloten stuk grot kwamen. Weer een nieuwe ervaring. Mooi, maar wel minder spectaculair dan verwacht. In de middag vertrokken we naar de 'Blue Lagoon', (bekend van de Brooke Shield film) om onder andere te snorkelen.

Na twee nachten Coral View was het weer tijd om richting het zuiden te vertrekken. De volgende stop was 'Mantaray'. Dit was het beste eiland die we hebben bezocht, voornamelijk qua voorzieningen en eten. Direct na aankomst waren we al op weg voor de volgende activiteit...snorkelen met de mantaray(rog). Alleen niet de kleine die je met duiken tegen komt, maar de grote van een spanwijdte van een metertje of 4. Net een vogel die door de zee zweeft. Geweldig om te zien!

Na Mantaray was het alweer tijd voor het laatste eiland, Beachcomber. Het eiland dat iedereen kent als het 'party-eiland'. Een goede afsluiter leek me zo. En een ander positief punt...een warme douche, wat na twee weken koude douche wel erg fijn was. Het leuke van het 'eiland-hoppen' is dat je op ieder eiland weer bekende gezichten ziet. En in beachcomber waren ook weer een aantal bekenden gezichten aanwezig, wat de eerste avond resulteerde in een gezellige feestje! De volgende ochtend stond onze zeiltrip nog op de planning, aangezien deze in het begin was geannuleerd vanwege het weer. Dit keer was het weer stukken beter en was dan ook een heerlijke dag. De eerste stop was op het eiland waar ze de film 'Castaway' hebben gemaakt. Dit was echt het mooiste strand! Wit strand, palmbomen, blauwe zee! Na de bbq-lunch hadden we een stop in een dorpje waar we begonnen met een Cava-ceremonie. Een plant die tot poeder wordt gemaakt en gemixt wordt met water. Als je hier meerdere van drinkt, word je tong doof en word je voornamelijk erg 'relaxed'. Na de Cava-ceremonie mocht iedereen ook wat proberen. Natuurlijk kan ik Fiji niet verlaten zonder ook een beetje Cava te proberen. Smaakt voornamelijk naar goor water.
Na de zeiltrip was het tijd voor mijn laatste avond in Fiji, helaas een stuk rustiger dan de avond ervoor.

De volgende ochtend vertrok ik richting het vliegveld, wat erg gezellig was aangezien we met 6 mensen aan het wachten waren voor vertrek, waaronder 4 in hetzelfde vliegtuig! Hoezo alleen reizen??? Dit 'alleen' reizen is me echt super goed bevallen!

Op dit moment zit ik in Brisbane bij James, Dianne, Melissa en Annabel. Vanavond vertrek ik richting Kuala Lumpur. Mijn mobiel is gestolen in Fiji, maar heb ondertussen alweer een nieuwe. Mijn aussienr is dus niet meer in gebruik. Ik krijg in Maleisie een nieuw nr. Dit nummer zal ik morgen toevoegen aan dit bericht.

tot de volgende update!

Vinaka(=Dankjewel)

Liefs Mayon

(op sommige foto's zit een zwarte vlek, deze verdween pas na 1 week)

MIJN MOBIEL NUMMER: +60136892639
(denk ik: hier is het iig 0136892639 en landcode +60

  • 22 Juli 2010 - 06:11

    Mam:

    Paradijselijke omgeving, waar je vast veel plezier hebt gehad!
    dat straal je iig wel uit.Geen foto's van een mantarog? Zal ook wel heel bijzonder zijn.Jammer dat skypen niet meer lukt, maar iig heel veel plezier in Maleisie. Is weer anders, maar wsch ontmoet je weer leuke mensen die er een fijne tijd van maken.
    liefs, mama

  • 22 Juli 2010 - 09:23

    Nickee:

    Haaa meid!

    Ahhh had ik net een heel verhaaltje getypt, staat ie er niet op!

    Dus ff overnieuw... Wauuww wat ziet dat er allemaal mooi en gezellig uit! En je hebt ook leuke mensen ontmoet zie ik, wat fijn zeg! Echt een paradijsje, heerlijk! En nu op naar de volgende locatie! Wat een avontuur, geniet er flink van!

    Ik had jou inderdaad gesmst met de mobiel van mam, omdat ik je nog steeds niet kan smsen met mijn eigen... Maar als je een nieuw nummer hebt dan hoor ik het wel, stuur ik je dan een lief smsje hihi! Ik vind het ook jammer dat we niet meer kunnen skypen want dat is toch persoonlijker he! Maar over 5 weekjes kunnen we weer bijkletsen in real-life, jippiee!! Ik stuur je van de week nog een langere mail, kunnen we wat meer in kwijt want dit verhaal wordt ook alweer te lang!

    Have fun in maleisie!!!

    Dikke Kus Nickee

  • 22 Juli 2010 - 10:46

    Ron:

    Mayon,

    Zo te lezen gaat het je goed! Wat een mooie verhalen weer. Geniet nog!

  • 22 Juli 2010 - 12:00

    Inge T:

    Hej Mayon! Wat een verhaal weer, klinkt allemaal super zeg en foto's zien er prachtig uit! Wat een avontuur! Geniet ervan en veel plezier in Maleisie.. Xx Inge

  • 22 Juli 2010 - 15:44

    Juul:

    Mayon toch! Wat ben je toch weer allemaal aan het doen daar ver weg? Wat een gezelligheid en plezier, echt leuk om te lezen! En kom nu maar snel terug haha nee nog eventjes genieten en over een paar weekjes kunnen we ons weer herenigen! Zoals ik altijd zeg: Geniet ervan lieve meid en pas goed op jezelf (en op je mobieltje hihi)
    Dikke knuffel van Julia

  • 22 Juli 2010 - 15:49

    Nadieh:

    Ej daan zoate toch nog wal een bitje dicht beej meej in de buurt (Nadi)
    hoe waas ik?
    En hoe is ow mobiel gestole?
    Ik vind het wel echt leuk dat je vrienden hebt gemaakt en dat je niet alleen bent. Ik kan me er eigenlijk niks bij voorstellen wat je iedere dag doet. Het lijkt me wel heel erg vet!
    Waar heb je die bikini gekocht? Die is echt leuk!
    Tot snel Mayonnekeeeeee!

  • 22 Juli 2010 - 15:50

    Nadieh:

    Oja, ik ga dit weekend 3 dagen naar Tomorrowland met Rowan en Milou:D en nog een paar die apart gaan
    En ik heb bijgeboekt naar Mallorca met de vriendinnen:D Vertrekken volgende week zaterdag:D

  • 22 Juli 2010 - 18:05

    Suus:

    He Mayon,

    Dat is alweer een tijdje geleden. Even wat berichten gemist.

    Ik lees dat je nog steeds volop aan het genieten bent van deze prachtige reis. Super dat je zoveel gezellige mensen ontmoet!
    Zo'n wit strand, palmbomen en een wit strand ben ik ook wel haast aan toe, nog 1 dag en dan lekker 6 weken vakantie.

    Ik lees dat je over 5 weken weer terug bent! Dan ben je nog op tijd, thuis ligt al een kaart op je te wachten!

    Liefs Suus

  • 22 Juli 2010 - 21:25

    Diana:

    Jeej wat ben ik jaloers zeg!
    En je ziet er goed en gelukkig uit meid!!

    Have fun! Geniet er niet te zuinig van! Ik mail je morgen terug!

    Kus!

  • 23 Juli 2010 - 07:37

    Nieky:

    Ha!

    Ik zie dat je weer lekker aan het genieten bent!! Super!! Nog veel plezier de laatste weekjes en tot snel!!

    xx

  • 31 Juli 2010 - 14:24

    Annemiek:

    Ha geej!

    Ik geniet nog steeds van al ow avonturen en echt super sjieke foto's! Krieg d'r gewoen een vakantiegeveul vaan. Heerlijke stranden zeg! Fijn daat 't allien reizen ok good bevalt, maar ik haj ok neet anders verwacht beej ow :D.
    Op naar het volgende avontuur!!!

    XX Annemiek

  • 31 Juli 2010 - 16:05

    Kjell:

    Ha Mayunke!

    Alles good megje? Net owwe site mar wer es ff beejgeleaze. Echt sjiek die verhale en foto's!!

    en ut reize al bijna muh, of kunde nag wal ff doar?
    Geniet der nag va wah!

    Grtz

  • 02 Augustus 2010 - 10:40

    Oma K:

    Hoi Mayon.Wat heb je toch weer veel beleefd op je groote reis,ik kan het niet begrijpen dat dit allemaal kan,wij verlangen er naar om je weer terug te zien.Als je nog bij Jim bent doe ze heel veel groeten allemaal.ik heb nog pas geleden met Jims moeder gebeld Heel veel groeten en liefs van Oma Keijsers

  • 03 Augustus 2010 - 02:33

    Caro:

    huh? hoe kan dit.. ik had een dik verhaal getyped! ALS EERSTE.. en nu staat dr helemaal niets van mij.. naja iig je hebt een mail van me dus ik hoef hier verder niets te zeggen;)
    x

  • 04 Augustus 2010 - 13:45

    Rianne:

    Hey lieverd!
    Nou begint het op te schieten! Over een maandje zien we elkaar weer live woehh das lang geleden! Maar volgens mij heb je er wel goed aangedaan om deze reisjes er nog achter aan te plakken, sjiek hoor op de foto's! Geniet nog maar lekker van alles om je heen want als je weer thuis bent went het normale leventje weer veel te snel! Kus Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Nadi

Mayon

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 80031

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 01 September 2010

New Zealand, Australia, Fiji, Malaysia & Borneo

Landen bezocht: