Circle Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu Circle Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu

Circle Malaysia

Door: Mayon

Blijf op de hoogte en volg Mayon

06 Augustus 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selamat datang!

Na twee weken rondreizen door peninsula Maleisie is het weer tijd voor een update!
Dag 1: Na mijn erg vroege aankomst in KL (Kuala Lumpur) was het tijd om de stad te verkennen. Pff, wat is het hier warm! De hele dag gespendeerd in winkels, om de laatste paar dingentje te kopen voor de reis, de Petronas Tower bezoeken, de moskee bezoeken waar de koningen van Maleisie zich bevonden en wat rondstruinen door de stad. 's Avonds was het tijd voor de kennismaking met de groep!
Mijn kamergenootje was de eerste. Victoria, Engels maar woont in Griekenland met haar partner. Wat was ik blij met haar, als de hele groep zo zou zijn, was ik tevreden!
Verder in de groep: Kim (Nederlands), Rebecca, Cath en Andy(Kiwi). 4 ozzies: Maureen, Sheena, Jen en Narelle en Nick (Engels). Onze groep leider noemden we Kate(Thailand). Ik was de jongste. Nick was 26, Kim, Rebecca, Victoria, Cath en Andy in de 30 en de 4 ozzies boven de 50.
Na een gezellig kennismakingsdiner was het de volgende dag tijd om te beginnen met de trip.

Dag 2: 's Ochtends pakte we de bus naar Melaka. Een historisch stadje en erg belangrijk voor handel. Na een rondleiding door het stadje hadden we wat vrije tijd om te winkelen of andere dingen te bezichtigen. Aan het eind van de middag stonden de Trishaws op ons te wachten. Trishaws zijn van de versierde fietsen. We bezochten twee moskees en bekeken het stadje. Een geweldige start van de trip.

Dag 3: Voor Cath en Andy stopte de trip al snel vanwege gezondheidsproblemen, dus we gingen verder met z'n tienen. Een lange reis...2 uur met de auto, 4 uur met de trein en 3,5 uur met een longboat bracht ons naar Kuala Tana, in het Taman Negara National Park. Hoewel we in de jungle zaten, was er genoeg te doen. Veel toeristen, drijvende restaurantjes en veel accomodatie.

Dag 4: De volgende dag was het tijd om de jungle te gaan verkennen. De wandeling bracht ons naar een top voor een mooi uitzicht. Een ander mooi uitzicht kregen we vanaf de 'canopy walk'. Een wandeling in de top van de bomen! Geweldig! Na een late lunch en een korte break was het tijd voor 'rapid shooting'. Klinkt heel interessant, maar is eigenlijk erg saai. Daarom besloot ik het wat interessanter te maken door de hele boot te laten schommelen, voorbijgangers (en eigen groep) te besproeien met water. Tijdens een stop dmv een liaan de rivier in gezwaaid. Uiteindelijk werd het een geweldige activteit (dankzij mijn kattekwaad;)). Maar volgens mijn groep zou de 'payback-time' nog wel komen!

Dag 5: Tijd voor de volgende, maar nu schijnbaar grotere wandeling. Ongeveer 4 uur lang gingen we heuveltje op en heuveltje af door de jungle. Dit stuk heeft schijnbaar meer bloedzuigers, dus we hadden de weddeschap: degene die de meeste bloedzuigers heeft, krijgt het avondeten betaald (waarde: 3-5 euro;)).
Helaas had ik er geen, totdat ik me om ging kleden en er opeens 2 vond! helaas de winnaar had er 3;)
Aan het einde van de wandeling, stond ons een lunch te wachten en met een longboat vertrokken we naar een waterval. Heerlijk badderen in een natuurlijk bubbelbad;)

Dag 6: Begon voor mij verschrikkeling...voedselvergiftiging! en dat op een plaats waar midde in de nacht de wc stopt met doortrekken...jippie! Om het nog beter te maken, stond mij een hele dag vol met busreizen te wachten naar Kuala Terengganu! Flink wat pillen genomen, die natuurlijk niet helpen, maar uiteindelijk toch goed genoeg de reis doorgekomen. Oh wat was ik blij om een bed te zien. Hoewel ik de hele busreis al geslapen had, ben ik meteen weer gaan slapen en werd de volgende dag dan ook stukken beter wakker! Dankzij alle goede zorge van de hele groep, kon mijn reis worden hervat! Geweldig hoe iedereen voor mij zorgde. Hoewel ik dan niets van Kuala Terengganu heb gezien, heb ik verder weinig hoeve missen!

Dag 7: Tijd voor de volgende busreis, alleen nu voor maar 1,5 uur! We ginge aan boord van een klein bootje die ons een half uurtje later afzette op de mooie stranden van de Perhentian islands. Deja-vu voor mij, want was net Fiji;) Hoewel ik nog aan het herstellen was, besloot ik te informeren of ze me konden helpen met mijn ' niet duik-kaart maar wel een duiker zijn'. Ik heb namelijk nog steeds mijn duikkaart uit Mozambique niet ontvangen. Naar veel kletsen en onderhalen kwamen we tot de volgende oplossing: een duik en examen voor mijn 'open water' en dan de 'advanced course'. 5 duiken en veel lezen hebben mij de komende dagen dan ook flink beziggehouden.

Dag 8: 's Ochtends hadden we met de groep een snorkeltrip. Het was de beste snorkeltrip die ik ooit heb gedaan! geweldig mooi....reefsharks, zeeschilpadden en ontzettend veel vissen! Laat in de middag was het tijd voor mijn eerste duik. Een paar oefeningen en genieten van de onderwaterwereld. Duik 1 voor de advanced course werd de nachtduik. Om half 9 's avonds, ja in het donker! gingen we duiken! Een geheel andere beleving. Met een zaklamp konden we net 2-3 meter zien. Tot diep in de nacht nog even lezen over het duiken, want de volgende ochtend begonnen we weer vroeg.

Dag 9: Deze dag hebben we nog 3 duiken gedaan. Een shipwreck, diepe duik(25 m) en een navigatieduik. Eindelijk (om half 12 's avonds) had ik alles gehaald! Wat was ik uitgeput!

Dag 10: Tijd om te vertrekken richting Kota Bharu. Na wat winkelen en een update telefoongesprek met mam en pap, bleek dat ik me toch te snel en teveel had uitgeput, want mijn lichaam gaf het weer op.

Dag 11: De volgende busreis van een uurtje of 6 naar Kuala Kangsar gaf me weer de mogelijkheid om flink te slapen en te herstellen. 27 km voor Kuala Kangsar werden we uit de bus gegooid voor een homestay bij Aziz en Asiah en hun zoon Asan. We voelden ons weer helemaal in de jungle. We verbleven op een eiland dat volgens de kaart niet eens bestaat. De eerste avond maakten we kennis met een lokaal spel: Congkak.(sjongka)

Dag 12: Samen met Aziz maakte we in de ochtend een wandeling door het dorp richting een waterval en terug. Na een heerlijke lunch was het tijd om te relaxen. In de avond hadden we een culturele avond. Eindelijk kwam mijn sarong goed van pas. We leerden hoe we de sarong moesten gebruiken en aten op de grond. Ik zat naast de gastheer, wat achteraf een erg slecht idee bleek te zijn. Het diner is echt een spel. Je mag geen 'nee' zeggen, als de gastheer je meer eten geeft. Je moet hem afleiden, zodat hij vergeet je bord bij te vullen. Als je bord helemaal leeg is, ma hij het niet meer bijvullen. Door al mijn vragen, hadden andere tafelgenoten de kans om hun bord leeg te eten, behalve ik. Ik verwachtte natuurlijk hetzelfde. Maar helaas, hij bleef maar opscheppen, tot ik echt bijna plofte! Gelukkig konden we er allemaal om lachen! Wat was ik blij dat wij thuis niet zo hoeven te eten. Het was echt een super leuk en interessante avond!

Dag 13: 's Ochtends vertrokken we met 3 (leken wel 'race') auto's richting Kuala Kangsar, de 'royal town'. Een snelle rondleiding vanuit de auto bracht ons naar de bus die ons terug bracht naar Kuala Lumpur. Erg raar om weer terug te komen. Wat is de tijd voorbijgevlogen! 's Avonds was het tijd voor het afscheidsdiner en een drankje in de Raggae bar. Ik heb zoveel lol gehad met de groep en mijn kamergenootje Victoria was geweldig! Als de volgende groep net zo is als deze, heb ik niets te klagen!
Gister zijn veel mensen vertrokken. Maar ik werd nog onder de hoede genomen door Narelle en Jen. Ze namen me mee naar de 'fish tank'. Waar je je voeten in een bak met vissen stopt en ze allemaal aan je voeten zitten. Ieh! wat een raar gevoel. We waren van plan om te gaan eten in de KL Tower, maar deze was helaas vol. Maar wat kunnen deze dames shoppen! Niet normaal! 's Avonds nog lekker gekaart en dan was het toch echt tijd om afscheid te nemen van de laatste twee. Op dit moment breng ik mijn laatste dag in KL door en vertrek morgevroeg naar Borneo, waar ik morgenavond kennismaak met mijn volgende groep! Spannend! Heb er ontzettend veel zin in!

Liefs Mayon

  • 06 Augustus 2010 - 08:57

    Monique..:

    Hey Mayon,

    Wat een mooi verhaal weer! Het blijft kei leuk om je te volgen... Geniet nog maar van alles! En veel plezier met je nieuwe avontuur!!

    Liefs Monique

  • 06 Augustus 2010 - 10:31

    Evelien:

    Hey mayon,

    Erg leuk om weer jou reisverhalen te lezen. Deze keer ook weer voor mij bekend gebied. Je heb idd niets gemist hoor in Kuala Terengganu. Niet zo'n bijzondere stad. Wat zijn de perhentian eilanden toch mooi he!!
    Geniet nog van al het moois wat je nog gaat zien.

    Groetjes Evelien

  • 06 Augustus 2010 - 10:45

    Annemiek:

    WAUW!!! ;)

  • 07 Augustus 2010 - 11:47

    Ron:

    Wat een spannende verhalen! Vooral die van dat duiken. Ik zou me een paar keer op mijn hoofd krabben (haaien, drie meter zicht). Borneo is trouwens prachtig! Dat komt dus wel goed.

  • 07 Augustus 2010 - 20:26

    Suus & Rogér:

    He Mayonneke,

    Weer prachtige verhalen uit het verre oosten. Die strandjes spreken ons wel aan!! Groeten aan de bloedzuigers en tot het volgende verhaal!

    x Suus&Rogér

  • 08 Augustus 2010 - 09:43

    Janne:

    Lieve Mayon!!
    Hopelijk ben je weer helemaal hersteld na de voedselvergiftiging..
    Je blijft indrukwekkende foto's en verhalen achterlaten.
    Harstikke mooi om je te volgen.
    Het gaat je goed meis!
    Dikke kus

  • 09 Augustus 2010 - 07:44

    Jolanda:

    Heej Mayon,

    Iedere keer weer lees ik met enthousiasme je verhalen. Wat een ontzettend gave trip!!!! Veel plezier met de rest van je avontuur.

    x Jo

  • 09 Augustus 2010 - 22:10

    Caro:

    elk verhaal denk ik weer, kan t nog beter? you get to see EVERYTHING! echt leuk!
    en kattekwaad huh, wat ben je toch een rebel!:)

    hoop dat je je in borneo een stuk beter voelt.ik heb je berichtje vrijdagochtend al gelezen(amerika tijd) maar toen gingen we een weekendje weg.. ik mail je zo terug!:)

    laat maar weten hoe borneo was!:D
    x

  • 11 Augustus 2010 - 14:52

    Maartje:

    Haa lieverd!
    Wat een mooie verhalen om te lezen. De foto's laten ook zien wat voor fantastische dingen je meemaakt en dat je heerlijk van geniet! Super!!
    Hopelijk heb je geen last meer van de voedselvergiftiging en kun je ook van de laatste weken blijven genieten!!
    Wij vertrekken morgenavond naar de zon, heb er zin in!
    Tot over 3 weken al!!!! YES!
    Knuffel xxxx Maartje

  • 15 Augustus 2010 - 19:53

    Wil:

    Ha mayon,
    de sarong staat je prachtig! Ben je weer helemaal beter?
    Reisleidster lijkt me trouwens ook een leuk beroep voor jou..

  • 17 Augustus 2010 - 15:38

    Diana :

    Selamat Pagi!

    Wat leuk dat jullie zo'n afwisselende groep hadden joh! Leuk zon leeftijdsverschil denk ik! En ik ben blij dat je de treetopwalk leuk vond ;) hebben we toen nog overgeslagen haha!

    Zo leuk om nu te lezen wat je allemaal gedaan hebt,ik had namelijk je planning toen doorgelezen in Au en nu komt het dan echt uit! Echt zo top!

    Ik ben nog steeds jaloers op je ;)
    Lekker genieten daar!!

    dikke knuffel Diana

  • 17 Augustus 2010 - 20:01

    EL:

    JEEEEJ! nog maar 15 dgn!
    Veel plezier nog in Borneo!!!!
    Ciao!
    xxx

  • 18 Augustus 2010 - 08:16

    Jeroen & Kim:

    Heey Mayon,

    Wat een verhaal weer.. en wat een mooie foto's zeg! Hopen dat je weer helemaal hersteld bent van je voedselvergiftiging en nog lekker kunt genieten van de laatste weken!

    Heel veel plezier nog en tot snel!

    Xx Kim & Jeroen

  • 18 Augustus 2010 - 13:09

    Rik&Jenny:

    Hej mayon....
    wat maak je toch geweldige dingnen mee...
    wij zijn net terug van 2 weekjes noorwegen, wat al lang genoeg was voor ons doen.. haha geniet van je laaste weekjes... en tot 2 sept!!!

    xx rik en jenny

  • 22 Augustus 2010 - 10:42

    Mam:

    ha Mayon,
    beetje laat ivm vakantie. Lijkt beetje op Thailand met kanalen, longtailbootjes, moskeeen en fietsen. We kunnen wel een keertje samen op duikvakantie, hoewel ik niet kan navigeren en niet in een wrak zal gaan.Verwacht dat je Borneo nog leuker zal vinden, liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mayon

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 80026

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 01 September 2010

New Zealand, Australia, Fiji, Malaysia & Borneo

Landen bezocht: