Eindelijk een berichtje! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu Eindelijk een berichtje! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu

Eindelijk een berichtje!

Door: Mayon

Blijf op de hoogte en volg Mayon

05 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hallo allemaal!

Aan mijn mailbox te zien werd het voor veel eens tijd om iets van me te horen. Maar alles gaat prima! Het was alleen niet zo eenvoudig om een computer te vinden waar een USB in kan voor de foto's. Aangezien we al bijna twee weken van huis zijn zal dit een lange worden...
Om maar eens even vooraan te beginnen...
De vlucht: die begon al met flinke vertraging omdat de cargodeuren niet open en daarna niet dicht wilde. Na een goede vlucht eindelijk in Singapore aangekomen..mogen we het vliegtuig niet uit. Na 1,5 tot 2 uur ergens in een ruimte te hebben gewacht bleek dat er een verdacht pakje gevonden was, zoals zij het noemden een 'icemuffin'. Dit bleek uiteindelijk dus niks te zijn. Meteen gaan slapen in ons hostel om bij te komen, krijg ik de volgende ochtend onder de douche opeens een ontzettend erge jetlag! Kon niet op de benen staan of rechtop zitten, dus maar weer naar bed gegaan. Rond de middag voelde ik met redelijk goed en konden we eindelijk Singapore in. Flink wat inkopen gedaan wat betreft elektrische apparaten ed en wat rondgelopen. In de avond heerlijk aan het water wat gegeten en gedronken...en toen hadden we Singapore eigelijk wel gezien. Leuk om een tussenstop te maken, maar binnen 1 dag waren we ook wel klaar. Op naar Nieuw-Zeeland!
Weer een heerlijke vlucht maar wel erg vermoeiend! Aangekomen in Christchurch maar meteen naar ons hostel gegaan, douchen eventjes de stad in voor wat inkopen en weer naar bed! Volgende ochtend stond ie daar dan...onze huurauto! Echt een luxe ding voor backpackers zoals ons! (zie foto's) Onze reis kon beginnen. Weg uit de stad kom je direct in een ontzettend mooie natuur! Dit moet je zelf zien wil je begrijpen hoe het is. We picknicken veel langs de weg aan mooie meertjes, waarbij ik de eerste keer al flink verbrandde. We rijden veel, maar alleen het rijden al is ongelooflijk mooi. Binnen korte tijd zit je weer in een heel andere omgeving. Voor de 'lord of the rings'
liefhebbers...het lijkt wel of ze de film hier overal hebben opgenomen. Zo mooi!
Onze eerste stop was Okains Bay. Een camping aan het strand leek ons wel lekker om even bij te komen van het reizen. Maar al snel genoeg kwam de wind opzetten en zelfs ons tentje hield het niet meer. We besloten maar in de auto te gaan slapen. (Zie foto's) Verder was er niet veel te beleven. De volgende stop bij Mount Cook. Onder aan de voet van deze gletsjer was een kleine camping waar je geld in een bakje stopt en een kaartje aan je tent hangt. Aan de ene kant zie je een helder blauw meer en aan de andere kant lijkt het of je bijna de gletsjer kunt aanraken! onbeschrijfelijk! Vanuit hier starte een wandelroute richting het ijs en een aantal meertjes. Hoewel de meeste binnen 3-4 uur wel klaar zijn met de wandeling, deden Diana en ik er toch iets langer over omdat we niet konden stoppen met foto's knippen...als echte toeristen. Erg leuke dag. De nacht was iets meer onrustig ivm de Kaka. Dit is een roofvogel die vooral in de bergen voorkomen. Deze vogels maken alles kapot wat ze kapot willen maken. Bij ons namen ze een blikje bier mee en bij de buren hebben ze den tent kapot gescheurd. Echt rustig slapen kon je niet.
De volgende dag kwamen we in gesprek met een stel die vertelden ons over de 'possum'. Dit is een dier die voor ons lijkt op een kruising tussen een hond en een kat. Maar er zitten er zoveel dat er om de paar meter wel eentje overreden is op de weg. Ze eten alles wat ze tegen komen! En toeval...de eerstvolgende nacht zat er eentje bij onze tent te snuffen bij het hoofd van Diana. Erg lachen!:D
Toen door richting de kust...Oamaru. Hier hebben in een klein dorpje in de buurt overnacht. Toen we de volgende ochtend aan het ontbijten waren kwamen we een folder tegen van 'gliders'..oftewel zweefvliegtuigen! Hiervoor moesten we alleen een heel stuk terugrijden, maar dit vonden we wel de moeite waard. Het zweefvliegtuigen was weer een leuke ervaring. Ze vliegen ongeveer gem.100 km/h! Ik heb zelf 10 minuutjes zelf mogen vliegen. Alles is opgenomen op film! Beetje misselijk nadien door het omhoog cirkelen in de 'warmte'. (weet even geen Nederlands woord)
Volgende stop...Dunedin! Erg leuk en gezellig stadje. Er was een pleintje waar het erg gezellig was en besloten in de avond terug te gaan om gezellig wat te eten en te drinken. Maar toen we klaar waren met eten, was er niks meer te beleven.
Op naar Waikawa. Een heeeel klein dorpje aan het meer waar we hebben overnacht. En hoewel er genoeg toeristen zijn, kwamen we weer bekende tegen van Mount Cook die we ook al in Dunedin tegen kwamen. ' s Avonds een vuurtje gemaakt om lekker op te warmen. Want hoewel we overdag super weer hebben, wordt het 's avonds erg fris.
Op dit moment zitten we in Te Anau. Dichtbij de Doubtful Sound. Hier blijven we nu een aantal dagen met veel plannen in het vooruitzicht! Daarover meer in mijn volgende berichtje!

Meiden, jullie cadeautje is echt super...ik gebruik het kussensloop iedere nacht! de foto plakt alleen een beetje aan mijn gezicht;)

iedereen bedachkt voor de vele berichtjes en mailtjes!

foto's komen eraan!

Liefs vanuit New Zealand!

• 05 Februari 2010 - 07:52

Anne:

Hej Mayon!

Eindelijk een verhaaltje! Echt raar dat je nu gewoon op al die plaatsen bent waar je vantevore over vertelt hebt. Foto's zien er super uit...heel veel plezier weer de komende tijd en tot je volgende verhaal!!

xx Anne

• 05 Februari 2010 - 08:02

Fam. Keysers:

Hallo Mayon,
    Fijn eindelijk een berichtje van jou te lezen.
    De reis was vermoeiend zo te lezen...goed dat Diana in de buurt was toen je last had van een flinke jetlag.
    Maar het gaat nu gelukkig weer goed.
    De foto's die je meestuurd zijn prachtig!
    Nou meid,geniet ervan en tot mails.

Groetjes;Truus,Will,Stef en Rens.

• 05 Februari 2010 - 08:27

Sanne:

Ohhww dat meer ziet er mooi uit. Mocht je daar ook in zwemmen?? Dat zou ik namelijk wel willen.. XXX

• 05 Februari 2010 - 08:32

Evelien:

Hey Mayon,

Na het lezen van je verslagje waan ik me weer helemaal in NZ! Geweldig! Die possums worden daar echt gezien als plaag en zoals ze daar zeggen 'The best possum is a dead one' haha. Waren die vogels geen Kea's ? Een soort papegaai met een scherpe snavel. Die maken idd alles stuk wat ze tegenkomen en zijn heel brutaal. Ik vond ze een beetje eng (echt een held op sokken...)
    Nou geniet nog van jullie superreis!! Oh ja probeer maar eens de overheerlijke NZ wijn!

Groetjes Evelien

• 05 Februari 2010 - 08:44

Rian:

Ha Mayonneke!!

Eindelijk een verhaaltje ;-)

Wat een super foto's zeg!!

Idd enne luxe wage vur backpackers...

Geniet der ma lekker va!!

X Rian

• 05 Februari 2010 - 09:07

Mam:

Ha Mayon,

Behanlve de startproblemen klinkt het erg goed sinds je op de plaats van bestemming bent. Zweefvliegen lijkt me heerlijk! Je ziet er ook lekker relaxed uit moet ik zeggen. En wat zal de natuur mooi zijn.

Liefs, mam

• 05 Februari 2010 - 09:09

Zita:

hej mayonneke!

Leuk verhaal! Klinkt erg interessant allemaal en zo te zien en horen vermaak je je daar prima! Echt super!! Geniet er van meid, want voor je het weet is het voorbij! Times flies zoals ze dat zeggen!! Tot het volgende bericht maar weer!!! En dat er nog vele leuke berichten mogen volgen :D...

Dikke kus Zita

• 05 Februari 2010 - 09:21

Haa lieverd!

Jahh leuk een berichtje, ik was al met smart aan het wachten:D haha.. Maar het ziet er echt superrr uit! Mooie natuur en weer genoeg te beleven. Alleen wat minder van de jetlag, dat hoorde ik al van Nadieh.

Heel veel plezier, pas goed op jezelf en hopelijk snel weer een verhaal! Heb je trouwens een mobiel nummer of komt dat nog?

• 05 Februari 2010 - 09:21

• 05 Februari 2010 - 09:22

• 05 Februari 2010 - 09:23

Nickee:

ohww oepsie..die is vaker geplaatst..haha

xxx

• 05 Februari 2010 - 09:26

Ron:

Nou wil ik ook al naar Nieuw-Zeeland! Haha.
    Alles klinkt goed Mayon. Geniet er van!

• 05 Februari 2010 - 09:49

Fieke:

Heey Mayon.

Leuk om je verhalen te lezen. Je vermaakt je goed, dat merk ik wel .
    Nog heel veel plezier en geniet ervan.

Kus Fieke

• 05 Februari 2010 - 10:39

Rianne Kers:

Heyy meis!
    Ja eindelijk een verhaal! Wat gaaf dat zweefvliegen! En inderdaad een luxe auto, daar kunnen jullie nog wel mooie avonturen mee beleven! Let goed op daar down under enne zoveel mogelijk ons op de hoogte houden wah!
    Dikke kus Rianne

• 05 Februari 2010 - 10:40

Renske:

Hej Mayon!!

Super gaaf joh! van die foto's wordt ik echt jaloers! Doe de groetjes aan Diaan en geniet er van!!

Hele dikke kus, oud klasgenoot, Renske!

• 05 Februari 2010 - 10:41

Karlijn H.:

heee mayon..

jaja daar is het eerste verhaal. erg leuk om te lezen wat je al allemaal hebt meegemaakt en gezien hebt.
    Gelukkig gaat alles goed met je.. Foto's zijn super mooi!Geniet ervan.

Liefs karlijn

• 05 Februari 2010 - 10:50

Chérel Maurice J+M :

Het lijkt wel een sprookje zo mooi, dit wordt een hele mooie ervaring.
    Wij blijven op de hoogte; mooi om de reis zo te volgen

groeten fam Keijsers

• 05 Februari 2010 - 11:26

Suus:

Heej Meid!!

Daar dan eindelijk het verwachtte berichtje.
    Krijg kriebels als ik al die verhalen lees. Geweldig wat je nu al allemaal hebt meegemaakt. Kan me niet voorstellen wat we nog allemaal voor ervaringen van jouw gaan horen.
    Geniet der ma lekker van en ik volg je verhalen op de voet.

Groetjes Suus

• 05 Februari 2010 - 11:33

Annemiek:

Ik kan maar één ding zeggen... VET!
    ;)
    ENJOY!
    Kus Annie

• 05 Februari 2010 - 11:39

Maartje:

Hee lieve meid!
    Wat zaten we toch allemaal te wachten op dit bericht haha, dat is wel aan de reacties te zien.
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! Dat is ook wel aan de foto's te zien, erg mooi!
    Geniet van alles daar en pas op met die enge beesten!
    Dikke kus Maartje

• 05 Februari 2010 - 12:33

Rianne Smits:

Haa Mayon,

Leuk om iets van je te horen, oh als ik die foto's zie en je in de korte broek zie lopen word ik jaloers haha

Ben nu al benieuwd na je volgende verhaal.
    Veel plezier en geniet ervan!

xxx Rianne

• 05 Februari 2010 - 13:21

Caro:

LOTR IS opgenomen in nieuw-zeeland, voor het grootste deel! alle 3 de delen, just so you know.

ze is net een dikke week weg en ze heeft nu alweer in een zweefvliegtuig gezeten! damn, you sure know how to find adventure.

Je vriendinnen blijven vragen of we al een mobiel nummer van je hebben, nee dus, zou je die ff naar hun willen mailen(en ons;) )?

Nog veel plezier en de groetjes aan Diana!

Liefs,x

• 05 Februari 2010 - 13:24

Caro:

btw, diana kan mooi foto's maken, meer dan de helft van die fotos zijn vaan haar toch? die met die vogel is veeet! maar ook die van jou met de achtergrond out of focus, dat is een beetje moeilijk met jouw camera..

• 05 Februari 2010 - 13:26

Oma Keijsers:

Hoi Mayon

Wat geweldig Mayon wat je al allemaal gezien en beleefd hebt.Je moet wel heel erg vermoeit zijn geweest van de reis,maar gelukkig snel weer opgeknapt.In Dunedin heeft een broer van ons Nel haar man Piet gewoond,hij is overleden maar zijn vrouw woond daar nog wel. Geniet van alles wat je tegen kompt en heel veel groetjes van Oma K

• 05 Februari 2010 - 14:54

Jolanda:

Hee reizigsters!!

Leuk dat je een verhaaltje heb geschreven, is iedereen ook weer op de hoogte he! Het is zeker een heeeel mooi land dus geniet er maar lekker van!!

Veel plezier!!

• 05 Februari 2010 - 15:10

Pleunie:

Hey Mayon!
    Ziet er prachtig uit daar! Super relaxed zo'n huurauto! Kan je lekker doen wat je zelf wilt!

Geniet ervan!

x

• 05 Februari 2010 - 15:59

Jolanda:

Gelukkig!!!! een berichtje. begon me al zorgen te maken :P maare je ziet dat we toch zonder jou het ook nog niet redden :P maar morgen gaan we proberen de meterik eens wat puntjes af te pikken

groetjes Jo

• 05 Februari 2010 - 17:29

Nadieh:

Haa Mayon!

Vet daat vaan daat zweefvleegtuug!:D En bin wal beneejd na die 'lord of the rings' natuur. Maar wurrum nih zoh veul fotos? Bin benejd!
    En hedde de Baby, food, huisdier, dik en dun stand al gebroekt?:P hahaha
    Oja nadieh heat n neje mobiel! En mien kamer is opgeruumd hahahah!

Ik wacht op ow volgende verhaal!!
    xxxx

• 05 Februari 2010 - 18:20

Herman En Mia:

die goeie conditie komt natuurlijk van het fittnissen je hebt al zoveel gedaan en gezien
    geniet er maar van groetjes

• 05 Februari 2010 - 18:25

Juul:

Wauw mayon! Ziet er echt heel leukleuk uit en je ziet er idd uit alsof je er enorm van geniet, maar dat is ook de bedoeling ;)
    Leuk dat we eindelijk een verhaaltje kunnen lezen over jouw wilde avonturen! Let goed op jezelf en en have fun in the sun! Dat 2e zinnetje zal ik maar niet publiekelijk hierneer zetten!
    Dikke knuffel Julia

• 05 Februari 2010 - 18:36

EL:

JUHJ!!! een berichtje!
    Klinkt leuk allemaal, maar had ook niet anders van je verwacht.
    Geniet ma lekker.
    liefs,
    x EL

• 05 Februari 2010 - 20:33

Nikki :

Bericht!!
    Echt leuk om dit alles te lezen, klinkt mij nog zo bekend in de oren allemaal:)!! Dat blauwe gletsjer meer is mooi he!! En ook de Singapore foto's... haha, die heb ik ook allemaal! Mooi dat je het naar je zin hebt, maar dat kan ook niet anders in zo'n geweldig land..
    enjoyyy!!

• 06 Februari 2010 - 09:05

Nieky:

Jaaaa eindelijk een berichtje!! Zuud er allemoal erg leuk oet!1 Geniet ma lekker, ge hed er ok hard vur gewerkt ;)

• 06 Februari 2010 - 09:53

Remko Jussen:

Meiden!

Te Anau! geweldige plek he, oh ik heb zo een heimwee als ik jullie foto's zie! Dit is wel echt een topper in NZ dus geniet ervan, en vooral van het camperen enzo. geef zo'n possum eeen schop van mij! Geniet van de kleine en dagelijkse dingen want het is zo voorbij!

have fun

• 06 Februari 2010 - 13:47

Loes:

Ohhh heerlijk, wat ben je toch een geluksvogel dat je dit allemaal mee mag maken. Maar je hebt er hard voor gewerkt en je verdiend 't meis!!
    Leuk om te lezen hoe je schrijft.. Ziet er allemaal super uit...
    Genieten dus!! XX Loes

• 07 Februari 2010 - 18:05

Janne:

Haa Megje!!
    Mooi verhaal & schonne foto's!
    Fijn om te horen dat alles goed gaat.
    Geneet d'r vaan.
    Dikke kuz

• 07 Februari 2010 - 18:32

Wendy:

beeeetje laat,, maar had al effe niet meer op computer gekeken!
    maar wat een mooie verhalen en fotos echt super! je bent gewoon al 2 weken weg ongelooflijk... maak er nog ene super tijd van.. ga nu mailtje van je lezen want zag dat je meer had gestuurd hihi xjesssss

• 08 Februari 2010 - 14:06

Clim:

Haaa Mayon,
    wat 'n leuk verhaal zeg !! spannend
    hiel veul groetjes en veul plezeer namens ow alde trainings groep op moandag haha.

X

• 09 Februari 2010 - 18:50

Jaap En Marly:

hey mayon,

ja wat moeten we zeggen!!!!super gaaf doar wah, ik zou zo weer terug gaan.je gaat nog heel veel moois zien!!doe maar heel veel foto's maken en vooral lekker genieten, en al helemaal van het mooie weer, want je mist hier helemaal niks het is super koud brrr.
    Nou we wachten wel weer op het volgende verhaaltje en pica,s!!

groetjes jaap en marly

• 11 Februari 2010 - 19:56

Wil:

haa Mayonneke,
    Lekker hoor. Het ziet er fantastisch uit! Enne Caro, ik weet niet of Diana ook een ...waarbenjij.nu heeft: daar zullen de foto's die Mayon heeft gemaakt wel staan.