Kia Ora - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Door: Mayon

Blijf op de hoogte en volg Mayon

06 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Ahipara

Heej allemaal!

...oftewel 'Hallo' in het Maori.
Het werd weer tijd voor een berichtje...Want na het vorige berichtje vertrok onze boot(voelde net de titanic;)) richting het noordereiland. Maar wat een schok om op het noordereiland aan te komen in Wellington! Druk! Pff, weer even heel wat anders dan het rustige zuiden. We besloten hier ook alleen wat te eten 's avonds en daarna direct door te rijden. Vanuit Wellington zijn we (met een overnachting) doorgereden naar Whakapapa.

Hier begint de Tongariro Alpine Crossing. Een wandeling door het 'vulkanisch'-gebied met onder andere, voor de Lord of the Rings-liefhebber, 'Mount Doom'. Hoewel we eerst de 3-daagse tocht wilde lopen, besloten we 's ochtends er toch maar een dagwandeling van te maken. Perfecte keuze, want met deze wandeling hadden we alle hoogtepunten in 1 dag en we die dag was het heerlijk weer in tegenstelling tot de andere dagen. De wandeling bracht ons bij verschillende kraters(met en zonder water) en halverwege mt Doom. Een geweldige wandeling en weer een heerlijk actieve dag. 's Ochtends hadden we om 9 uur de taxi gepakt, de laatste. De taxichauffeur verwachtte dat we rond een uurtje of 4-5 wel zouden halen om weer met de taxi terug te gaan. Maar ondertussen zijn we al echte 'hikers' geworden dus dit probeerden we te verbeteren. En dit hebben we ook gedaan (het laatste stukje even moeten haasten), om 3 uur zaten we in de taxi!

Hierna was het tijd om door te reizen richting Rotorua! Bekend om de geysers, hotsprings en mudpools. Ze hebben hier zelfs verwarmde tentplaatsen, zo warm is de grond hier.
De eerste dag hebben we een wandeling gedaan door een park met deze geijsers, hotsprings en mudpools. Erg apart om te zien.

De tweede avond hadden we een Maori-culture night(Maori: oorspronkelijke bewoners/stam van Nieuw Zeeland) geboekt in Te Puia. We hadden hier niet zo heel veel zin in, aangezien het allemaal gespeeld is voor de toeristen. De maori's leven immers niet meer op deze wijze. 35% van de bevolking in Rotorua is Maori.
De avond begon met een verwelkoming. Iemand van onze groep (de toeristen) werd de 'chief'. Op deze manier lieten ze zien hoe het vroeger verliep tussen twee stammen. Een Maori show volgde, waarin onder andere Diana en ik ook een rol hebben gespeeld. Wij hebben de Maori-dans geleerd die de vrouwen 'dansen' en de mannen leerden de bekende 'haka'. Echt zo hilarisch! Lang niet meer zo hard gelachen. Na de show was het tijd voor het eten, de 'hangi'. De Maori maken het eten onder de grond tussen stenen. Dus we verwachten een klein bordje met een beetje eten. Maar we zaten er flink naast. Het beste buffet dat ik ooit heb gegeten! Vis, salades, soep, vlees, noem maar op! en nagerechten bestaande uit ijs, taart, mousse, cake, enz.! Na het buffet kregen we nog een wandeling door het park en de geysers. Deze avond hebben we weer erg gezellige mensen ontmoet en werd het een (onverwachte) geweldige avond! Onze terugweg naar de camping was ook nog erg apart te noemen! Maar hiervoor moeten jullie maar een keer het filmpje bekijken!

In Rotorua besloten een paar dagen te relaxen. Heerlijk bij het zwembad liggen en wat dvd'tjes kijken. Ik kan niet omschrijven hoe heerlijk het gevoel van de huiselijkheid is. Even een tv met een bank om op te hangen! We besloten toch maar eens te kijken wat we nog allemaal wilden doen op het noordereiland en het werd toch tijd om weer in de auto te stappen, richting.....Waitomo.

Hier vind je de Waitomo Caves. En ondertussen weten jullie al wat dit betekend...weer een activiteit. We hadden hier afgesproken met Peter. Een Nederlandse jongen/man die we kenden uit Queenstown. Waitomo staat ook bekend om de Glowworms die in het donker overal te zien zijn. Ideaal dus voor een avond/nachtwandeling. Gelukkig was Peter erbij, want met Diana alleen was ik denk ik niet het bos ingegaan. je ziet echt amper iets!

's Ochtends was het eerst tijd voor Diana haar nr 1-activiteit waar ze 5 weken lang alleen maar over heeft gepraat, namelijk het schaap scheren! Diana is gek van schapen en had 1 doel in Nieuw-Zeeland. Bij deze activiteit heb ik voornamelijk kunnen lachen en foto's knippen.

Samen met Peter zijn we die middag door de Waitome Caves gaan kruipen, tuben, abseilen en springen. (zie foto's) Ik was toch erg blij met mijn wetsuit, want sommige doorgangen waren toch wel erg krap! Weer een leuke activiteit en dag gehad! Direct na de activiteit zijn we doorgereden richting Coromandel Forest Park, rechts naast Auckland.
Hier hebben we een korte wandeling gemaakt, aangezien het weer die dag toch wat minder werd.

We reden via Auckland door naar
Tutukaka. Het noorderstuk van het noordereiland. Tutukaka is de bekende plaats voor het duiken en marine life van de Poor Knight Island. Deze staat in de top-5 van de mooiste plaatsen van de wereld om te duiken (heb ik me laten vertellen) Ondertussen had ik van een Engelse politieagent gehoord dat ik ook zonder mijn duikpas kon duiken (aangezien deze nog steeds onderweg is vanuit Zuid-Afrika), dus ik besloot toch maar een gokje te wagen! Diana heeft geen duikcertificaat, dus ik besloot er weer een dagje alleen op uit te gaan. En zenuwachtig dat ik werd voor weer mijn eerste duik sinds mijn duikcursus. Ik had geboekt bij een kleine organisatie. We doken met z'n vijven en twee dive-masters. Ideaal voor mij, zo had ik toch een beetje mijn refresher. Die dag was de stroming niet al te best, waardoor alle duik-organisaties op 1 plaats aan het duiken waren, erg druk dus. Onze schipper besloot een 'cave' in te varen om hier te gaan duiken. Ohnee, mijn eerste duik en dan ook nog in een cave! Maar toen ik eenmaal weer in het water zat, kwam alles weer naar boven en wist ik weer hoe leuk ik het duiken vond! Hoewel we in een cave waren, viel het nog mee hoe donker het was. We hadden wel een zaklamp bij waardoor we het leven onder water toch nog net wat beter konden bekijken. We doken naar de rand van de cave wat zorgde voor een geweldig mooie lichtinval! De eerste duik zat erop...wat een opluchting! Ik kreeg al direct zin in de tweede duik van die dag. De tweede duik vond plaats in The Garden/Great Wall. De tweede duik verliep veel beter, ik kon het weer! Hierdoor kon ik nog meer genieten van de duik zelf. Mijn buddy, Paul, nam me mee door een gat in een rots onder water. Dit gat was net groot genoeg voor twee personen. In deze rots zat boven een gat, waardoor we deze cave via het zeewier kunnen verlaten! Geweldig! Tijdens mijn duiken heb ik ontzettend veel vissen gezien, 3 roggen, eals(weet de Nederlandse naam even niet) en noem maar op. Deze activiteit behoorde zeker tot een van de mooiste en beste activiteiten tot nu toe!

De volgende ochtend vervolgden we onze weg via de westkust. Hier vind je de grote Kauri-bomen. Ooit stond heel Nieuw Zeeland vol met deze bomen, maar ondertussen heb je hier nog maar een klein stukje van. Wij hebben de breedste en de hoogste boom bezocht (zie foto's). Op de foto's zien ze er alleen een stuk kleiner uit dan in het echt!

Op dit moment zitten we in Ahipara. Onder aan Ninenty Mile Beach. Vanaf hier zullen we onze laatste paar dagen in Nieuw Zeeland gaan vervolgen.

Allemaal erg bedankt voor alle berichtjes en mailtjes!

Liefs Mayon

  • 06 Maart 2010 - 08:49

    Nickee:

    Heej meid!

    Wow wel spannend zeg dat duiken, maar wel echt iets voor jou! De skype is geinstalleerd dus wij zijn er klaar voor om weer ff lekker te kletsen! Geniet nog van de dagen in Nieuw-Zeeland! Spreek je snel.

    XXX

  • 06 Maart 2010 - 09:23

    Rianne Smits:

    Haa Mayon,

    Leuk om te lezen wat je weer allemaal gedaan hebt echt gaaf.
    De foto's zijn ook echt mooi.

    Veel plezier nog geniet ervan!
    (heb mijn puppie gekregen)

    x Rianne

  • 06 Maart 2010 - 09:41

    Wendy:

    heej lieverd!
    sow sow sow!
    duikennn oh gaaf man die verhalen meteen in een cave bah lijkt me eng maar ook gaaf zoals jij vertelt!
    diana houd van schapen?? haha grappig zeg!
    ej tot binne kort op skype! xxxx thanx voor je mail

  • 06 Maart 2010 - 09:52

    Remko:

    Kia ora

    Gerelaxed in Rotorua?
    T stinkt daar zooooooo erg, als ik er al aan terugdenk krijg ik al kotsneigingen hahaha! Lachen van die WAitomo gortten, kheb precies dezelfde foto's :d

    have fun

  • 06 Maart 2010 - 10:25

    Anne:

    Hej meid!

    Leuk weer wat van je te horen! Weer een leuk verhaal en super mooie foto's..Nog bedankt voor je mail!! Tot snel weer..

    xx Anne

  • 06 Maart 2010 - 10:28

    Suus:

    Ha!!!

    Super zeg,
    Jullie blijven wel aan de slag met de hyken, en andere activiteiten. Echt leuk om te lezen wat je allemaal doet en de foto's zijn prachtig.
    Misschien tot snel aas we met de megjes goan skype! Ben benieuwd

    kuskus

  • 06 Maart 2010 - 12:33

    Ron:

    Volgens mij speel je in een film. Zo mooi zijn de verhalen. Blijf genieten!

  • 06 Maart 2010 - 13:04

    Monique:

    Hey Mayon!!

    Super om al je verhalen te lezen.. Ik kan maar één ding zeggen: ik ben echt Jaloers!! Ook kei mooie foto's allemaal. Op deze manier blijven we goed op de hoogte van al je ervaringen!!

    Blijf genieten!! (Daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor dat jij niet geniet.. haha!)

    Liefs Monique

  • 06 Maart 2010 - 13:34

    Mam:

    geweldig wat je allemaal doet,ik heb het gevoel dat je niks overgeslagen hebt in Nieuw-Zeeland.Duiken zal ook wel prachtig zijn geweest, als je tenminste voldoende licht had.
    Begin je wel te missen, 't is stil hier in huis. Niemand om mee te puzzelen,Kolonisten te doen of Greys Anatomie te kijken.Maar de lente komt eraan en hebben we buiten weer activiteiten genoeg.

    Liefs, mama

  • 06 Maart 2010 - 15:01

    Niels:

    Hee mayon!
    Jullie hebben wel een super tijd daar zeg! wij (ik en maranna)gaan over een maand ook een jaartje naar oz dus maybe komen we elkaar tegen! in ieder geval heel heel heel veel plezier! en groetjes aan diana!

    Niels

  • 06 Maart 2010 - 15:02

    Niels:

    Hee mayon!
    Jullie hebben wel een super tijd daar zeg! wij (ik en maranna)gaan over een maand ook een jaartje naar oz dus maybe komen we elkaar tegen! in ieder geval heel heel heel veel plezier! en groetjes aan diana!

    Niels

  • 06 Maart 2010 - 17:42

    Jolanda:

    Hee Mayon,

    Super om je ervaringen weer te lezen. Geniet nog maar van je laatste dagen in het mooie land maar Australie heeft ook heel veel moois te bieden!!

    Veel plezier!!

    xx Jolanda

  • 07 Maart 2010 - 16:52

    Oma Keijsers:

    Mayon ik ben erg trots op jouw, ik weet wel niet wat het allemaal inhoud maar geniet ervan nu je de kans hebt.De foto's zijn ook geweldig.veel liefs van Oma

  • 07 Maart 2010 - 17:08

    Nieky:

    Ha Mayon!

    Wat hedde wer en super verhaal geschreven zeg! Echt leuk wat ge allemoal mejmaakt! Foto's zien ok super.
    Alvast kei vul plezeer in Australie maar dat giet denk ik gans goodkomen.

    xx

  • 07 Maart 2010 - 18:14

    Zita:

    Mayonneke!!

    Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat !! :) Blijf genieten want de tijd vliegt vast voorbij op zo'n geweldig mooi paradijs!! ;) Tot snel weer..

    Xje Zita

  • 07 Maart 2010 - 18:16

    Alfred Und Evelin:

    Hallo Mayon,
    tolle Fotos.
    Wir wünschen Dir eine schöne Zeit, genieße Sie.
    Liebe Grüße
    aus Belgien und Deutschland

  • 07 Maart 2010 - 19:48

    Marion:

    Hey Mayon,

    Wat vliegt de tijd toch voorbij straks dus alweer naar Australie! Vooral voor jullie met alle geweldige activiteiten en belevenissen. Wat een mooie foto's!

    Groetjes Marion

  • 08 Maart 2010 - 20:00

    Caro:

    die kraters zijn erg mooi.. en dat grotklimmen ziet er erg spannend uit, maar ook een beetje eng(claustrofobisch). Ik kan me niet voorstellen dat je ooit nog terug wil komen, met al die mooie dingen die je daar elke dag ziet.

    Heeel veel plezier in Australie, en een goede reis.

    Met mij gaat alles goed, erg druk op school, en met hockeyen staan we 9 punten los bovenaan!
    x

  • 08 Maart 2010 - 20:02

    Caro:

    hahaa ik had tegen mam gezegd dat ze heel zakelijk was tegen jou op je site, daar heeft ze wat mee gedaan zie ik...

    kben ook niet veel meer thuis nu, en nadieh, ha dat verhaal ken je wel;). x

  • 09 Maart 2010 - 18:08

    Ans Wilms:

    Hallo mayon

    Ik geloof dat jullie je daar goed vermaken. Spannende avonturen ook wel een beetje met risico denk ik zelf. Dat houd de spanning er wel goed in. Ik wens je veel succes verder met jullie avontuur in het verre land Australie
    Het gaat jullie goed daar
    groetjes Ans Wilms

  • 09 Maart 2010 - 18:10

    Ans Wilms:

    Ik bedoel natuurlijk Nieuw-Zeeland
    (foutje)

  • 12 Maart 2010 - 18:52

    Marly:

    hey mayon

    wat weer een super verhaaltje!! leuk leuk leuk!! bij die boom hebben wij ook gestaan haha erg grappig.ma dat duiken lijkt mij super stoer, moet ik toch eens gaan leren..
    geniet nog van de laatste daagjes nz. (is snel voorbij gegaan he)

    wacht weer op het volgend verhaaltje!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Ahipara

Mayon

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 80042

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 01 September 2010

New Zealand, Australia, Fiji, Malaysia & Borneo

Landen bezocht: