Haera Ra...G'day Mate! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu Haera Ra...G'day Mate! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu

Haera Ra...G'day Mate!

Door: Mayon

Blijf op de hoogte en volg Mayon

15 Maart 2010 | Australië, Melbourne

(Haera Ra= tot ziens in Maori)

Van Nieuw Zeeland naar Australie!
Ondertussen zijn we al een aantal dagen in Melbourne, maar eerst nog even een aantal dagen Nieuw Zeeland.

De dag na mijn vorige verhaal was het weer tijd om actief te zijn, namelijk paardrijden op Ninety Mile Beach! (De naam zegt het al hoe lang dit strand is)
Samen met een instructrice (21-jarige Duitse meid die vanwege liefde in Nieuw Zeeland is blijven wonen;)) hebben we samen heerlijk gegallopeerd op het strand en door de duinen. Tijdens de rit kwamen we in de duinen een aantal koeien tegen die het even iets spannender maakten. Een geweldige rit! Direct na onze rit vertrokken we richting het (bijna Noordelijkste) puntje van Nieuw Zeeland, Cape Reinga. Wat een uitzicht! Diana en ik brachten hier dan ook de meeste tijd door met (weer) foto's knippen.

Tijdens de rit richting Cape Reinga was ik mijn Lonely Planet nog eens aan het doorspitten en kwam uit bij een boottrip bij de Bay of Islands...direct geboekt! dus na Cape Reinga was het direct tijd om te vertrekken richting Pahia, waar de boot de volgende dag vertrok.
De boot was een oude veerboot die was omgetoverd tot een boot met slaapkamers op de bovenste verdieping en beneden een bar/lounge. Op deze boot bevonden zich in totaal 36 toeristen, waarvan een stuk of 20 minstens boven de 70 jaar waren! Tegen alle verwachtingen in, maakte juist deze mensen het een ontzettend geslaagde trip.
We begonnen de trip met het schieten van een (nep)eend die achter de boot aan dreef. Erg grappig, maar moeilijk te zien of je echt de eend raakte.

Tijdens deze boottrip was het ook de bedoeling om ons eigen avondmaal te vangen. En ik heb mijn eerste twee vissen gevangen! Hoewel normaal de bedoeling is om ze aan de lip te vangen, ving ik ze aan de buik. Helaas hadden deze niet de juiste lengte, zoals voor alle andere gevangen vis. Waardoor het toch een BBQ met vlees werd (ook niet verkeerd).

Rond een uurtje of 11 's avonds werd de avond afgesloten met nachtkayaken. En dit had zo zijn reden...In het donker geeft het 'plankton' (volgens mij was dat het) licht. Als je het water aanraakte gaf dit een erg mooi effect. Natuurlijk besloten we het helemaal goed te doen door er zelf nog in te springen! Heerlijk warm!
De volgende dag werd nog ingevuld met een wandeling, kayaken, snorkelen en lekker om het strand liggen. Hoewel we in Nieuw Zeeland zijn, vinden we zo nu en dan echte Nederlandse dingetjes. Iedereen was dan ook erg nieuwsgierig naar onze vruchtenhagel en wilden er mee op de foto!
Het was heerlijk om nog even te relaxen, want direct na de boottrip was het tijd om in de auto te stappen richting Auckland, waar de volgende dag ons vliegtuig vertrok richting Australie. In Auckland zijn Diana en ik nog heerlijk uit gaan eten in de haven en de volgende ochtend was het dan ook weer tijd om de auto in te leveren met een kleine 7000 km op de teller! Als ik terugkijk op het avontuur in Nieuw Zeeland voelt het echt afgesloten. Ik heb alles gedaan wat ik wilde doen en hoop dat ik dit gevoel ook krijg wanneer ik Australie een keer ga verlaten.

Op naar Australie....! De vlucht verliep perfect, we hadden zelfs voor deze maar 4-uur durende vlucht onze eigen schermpjes! Tijd vliegt met die dingen voor je neus. Aangekomen op het vliegveld zagen we al bordje dat ze 'border security' aan het opnemen waren..spannend! Maar helaas niet gezien, de controle was totaal niet zoals op de tv. Buiten stond Wilma ons op te wachten (mijn moeders nicht)! Heerlijk gevoel als iemand je staat op te wachten. ' s Avonds werden we direct verwend met heerlijk avondeten en een echt bed slaapt heerlijk! Donderdag zijn we vooral aan het relaxen geweest, even naar de winkel 's avonds met z'n alle uit gaan eten en vrijdag hebben we een kijkje genomen in 'Kids Space'. Een van de twee indoorspeeltuinen van mijn oom en tante. Diana en ik voelde ons weer helemaal kind toen we alles mochten uitproberen.
Zaterdagochtend was het tijd voor een weekendtrip met Marae(nichtje) en hebben we een stuk van de Great Ocean Road gedaan aangezien het heerlijk weer is (25-28 graden ongeveer)! Onze trip begon direct met Koala's, Kookabarra en een papagaai! De papagaai kwam zelfs uit onze hand eten! Helaas zagen we ook een Kangaroo, alleen niet meer eentje die vrolijk aan het rondspringen was. We zijn tot de Twelve Apostels gereden en terug richting Lorne, waar we in een vakantiehuisje verbleven van de broer van Dennis (oom). Erg raar idee dat mijn oma en tante Fien hier ook zijn geweest, terwijl we aan de andere kant van de wereld zitten.
's Avonds was het tijd voor mijn volgende Kangaroo, alleen was helaas ook deze niet meer levend. Ik heb namelijk Kangaroo gegeten. Smaakt zoals gewoon vlees, maar toch heb ik het met een raar idee gegeten. Voor mij staat de Kangaroo symbool voor Australie. Ik heb het geprobeerd, maar zou het niet snel nog een keer bestellen.
Zondags zijn we via het strand richting de winkels van Lorne gelopen om even een kijkje te nemen in de winkeltjes, waarna we onze reis terug vervolgde richting Melbourne. Onderweg hebben we nog bij Angelsea beach gestopt om even een duikje te nemen in de zee, heerlijk! Niet zo koud als het water in Nieuw Zeeland.
Terug in Melbourne direct klaarmaken om de vrienden van Marae te ontmoeten in de kroeg. Weer een gezellig en geslaagd weekend!
Tijdens de afgelopen dagen hebben we ons vervoer voor de komende 13 weken kunnen testen en hij bevalt prima!
Verder besteden we nu veel tijd aan het plannen van onze reis. Alles staat klaar voor vertrek. Naar mijn date op skype morgen met de dames, gaat het avontuur in Australie dan ook echt beginnen!

We hebben er zin in!

Liefs Mayon

En het duurde even, maar mijn nr is: +61448952504

  • 15 Maart 2010 - 08:16

    Wendy:

    sow sowwww... lekker bruin aant worden zie ik lekker man.. maja met 27 graden is dat logisch!
    echt leuke foto's om te kijken! grappig om marae weer te zien en dat je nu daar bent hihi!
    nou meid geniet er nog van,en we spreken je vnvond. zoo zin in! kusjessss

  • 15 Maart 2010 - 09:21

    Caro:

    ha zus,
    gisteren natuurlijk elkaar al gesproken maar toch nog ff een berichtje!

    heel tof! alweer
    Meer woorden heb ik nu eigenlijk niet, vooral omdat ik in de les zit en mijn batterij bijna leeg is!

    Veel plezier. Take care!
    groetjes aan de beltrames!
    x

  • 15 Maart 2010 - 09:56

    Anne:

    Ha Mayon!

    Goed om te lezen dat je Nieuw-Zeeland met een goed gevoel af hebt gesloten. En volgens mij heb je ook echt een super tijd gehad daar! Geniet van Australië en verhaaltjes blijven schrijven hè!!

    xx Anne

  • 15 Maart 2010 - 10:17

    Rianne:

    Te gek meid die foto's en verhalen! Heb je weer eens kunnen paardrijden en dat op t strand leuk zeg! Enne eend schieten haha ik hoop dat dat geen hobby van je gaat worden! Heb zin in vnvnd kunnen we elkaar weer eens zien en horen! Blijf genieten en doe voorzichtig in Aussie!
    Tot vnvnd, klinkt leuk he!

    Dikke knoevel Rianne

  • 15 Maart 2010 - 10:52

    Suus:

    He Mayonneke,

    Wat super wer zeg!!! Als ik al die zomerse foto's zeej begint het te kriebele, en daat kleurtje van ow mog der ok al zien!! Ow belevenissen zien echt leuk um te leze en de foto's zien ok sjiek, veural die met die papegaai die oet ow hand aan het eate is! Tot het volgende verhaal!!

    Liefs Suus

    ps de megjes hebben wer met 4-0 gewonne vaan Flash (ik zoat thoes met voorhoofdsholte-ontsteking)

  • 15 Maart 2010 - 11:32

    Nikki:

    Jazeker!! 4-0 gewonnen, mijn eerste ;)!! haha..

    Maar weer erg leuk om te lezen en dezelfde foto's te zien als die ik heb!
    En ik vind kangaroo vlees heeerlijk.. Je gaat er nog genoeg zien daar hoor, tot dat je er eigenlijk wel genoeg van hebt!
    enjoyyyy

    xx

  • 15 Maart 2010 - 11:47

    Oma Keijsers:

    Hoi mayon
    Wat geweldig dat je nu in Australié bent.Ik vond het fijn om je op de webcan te zien bij Wilma en haar Fam.Ja Mayon de Great Ocean Road hebben Fien en ik en ons Annie en Wilma helemaal af gemaakt was geweldig.Ik herken de foto's daar van vind dat wel bijzonder.Ik heb van morgen ons Annie nog gebeld maar dat hoor je wel, want jully komen morgen daar zei ze.Heb een mooie tijd in het zonnige Australié.
    liefs Oma

  • 15 Maart 2010 - 12:29

    Mam:

    Heel fijn om met je te kunnen hebben praten. Waren nog lang niet klaar, maar Diana wilde natuurlijk ook. Veel plezier met de rondreis langs de oostkust.
    Liefs, mam

  • 15 Maart 2010 - 20:40

    Ron:

    Misschien moet je de kangoeroe met een rood wijnsausje proberen. Haha
    Veel plezier in Australië

  • 15 Maart 2010 - 21:44

    Fien:

    hoi mayon,
    wat fantastische dingen maken jullie mee,ik volg jullie reisverslag met spanning.ook leuk en bijzonder te zien dat jullie in lorn in hetzelfde huis waar wij ook een paar nachten hebben geslapen.prachtig die tocht langs de greatoceanroad,dat is echt genieten,daar wordt je gewoon stil van.en het bezoek aan kidsspace ook daar hadden wij een barbeque en zaten wij op de glijbaan1doe je de hartelijke groeten aan wilma,dennis,marea en haar broers?genieten jullie ook zo van de ruimte en de aardige mensen?heel veel groeten vanuit teteringen en eenspannend vervolg van jullie reis,fien

  • 16 Maart 2010 - 13:52

    Nadieh:

    Gister was border security nog op tv!
    En paardrijden lukte gewoon weer snel? knap!
    toen wij naar amerika gingen hadden wij ook zon schermpjes, leuk he!:D
    Ojaaaa, kids space! wij hebben nog allemaal visitekaartjes daarvan hier thuis liggen. Leuk dat ik nog met je hebt geskyped! En die vuurtoren is net de vuurtoren van 'the ring' of van 'shutter island'!
    Leuke foto's!

    Tot snel!
    not.
    haha
    tot over een paar maandjes!
    xxxxxxxx

  • 16 Maart 2010 - 17:35

    Inge T:

    Hej Mayon! Klinkt goed allemaal, erg leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken! Wat is het mooi daar! Enne een kangeroe zie ik denk ik ook liever rondspringen dat dat ie op mn bord ligt.. Have fun en geniet! Xx Inge

  • 17 Maart 2010 - 22:55

    Yvonne Smulders:

    He Mayon!

    Een achterstand is zo opgelopen zie ik..zeker met wat jullie allemaal ondernemen! Wat een geweldige foto's ook!
    Geniet ervan!

    gr Yvonne

  • 18 Maart 2010 - 13:55

    Ans Wilms:

    Hallo Mayon

    Mooie foto,s en zo te zien zijn jullie al lekker gebruind, nu wij nog na al die sneeuw en kouw kleumerij.
    Veel plezier in Australie met of zonder levendige kangaroe.

    Groetjes Ans

  • 20 Maart 2010 - 18:16

    Marly:

    hey mayon,

    super die tocht met de boot!! jaap en ik hebbe nog getwijfeld toen of we die zouden doen, maar uiteindelijk niet gedaan... wel jammer zo te zien!!
    magoed de foto's en verhaaltjes zijn weer super!!!we w8 weer op het volgende berichtje!!

    groetjes

  • 20 Maart 2010 - 18:16

    Marly:

    hey mayon,

    super die tocht met de boot!! jaap en ik hebbe nog getwijfeld toen of we die zouden doen, maar uiteindelijk niet gedaan... wel jammer zo te zien!!
    magoed de foto's en verhaaltjes zijn weer super!!!we w8 weer op het volgende berichtje!!

    groetjes

  • 23 Maart 2010 - 13:02

    Rianne:

    Lekker aan het genieten meisje? Het feest van 30 jaar KNOR was ook erg geslaagd! Maar niets natuurlijk tegenover jouw avontuurlijke verhalen. Vol spanning wacht ik op je volgende verhaal! Tot sms, mails, skyps, krabbels.....
    Dikke knuffel Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mayon

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 80043

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 01 September 2010

New Zealand, Australia, Fiji, Malaysia & Borneo

Landen bezocht: