De trip is gestart! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu De trip is gestart! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu

De trip is gestart!

Door: Mayon

Blijf op de hoogte en volg Mayon

30 Maart 2010 | Australië, Byron Bay

Hallo iedereen,

Het werd weer tijd om eens even iets te laten horen. Vanuit Melbourne zijn we nog net buiten de stad mijn oma's zus op gaan zoeken. Erg leuk om te zien! Oma...sprekend;)!

Toen werd het toch echt tijd om afscheid te nemen van Wilma en Dennis en onze trip te starten!

Via Venus Bay kwamen we aan bij onze eerste stop was Wilsons Prom...een natuurpark. Voor het eerst in Australie (en de enige plaats waar het kan buiten de westkust natuurlijk) hebben we kunnen genieten van een mooie zonsondergang! foto's zeggen genoeg;) De volgende ochtend hebben we twee verschillende hikes gedaan. Eentje met een ontzettend mooi uitzicht over het hele park.

Die middag zijn we verder gereden richting Loch Sport. Waar we al snel verrast werden met onze eerste Kangaroo! Ze waren aan het rondhoppen voor onze tent! Geweldig om ze van zo dichtbij te zien. Het was ook wel erg rustig op de camping, want we waren bijna de enige. 's Avonds genieten bij ons eigen gemaakte vuurtje, begonnen we al echt het Australische gevoel te krijgen. De volgende dag was het tijd om even heerlijk te relaxen aan het meer. En jawel hoor...na alle dode possums in Nieuw Zeeland hebben we nu ook levende possums gezien. En zelfs kunnen voeren! Een beetje verlegen waren ze wel, maar toch, we hebben ze van erg dichtbij gezien!

Na Loch Sport was het tijd voor het volgende familiebezoek. Ann en Ron! Zij leven het plattelandse leven in Australie. Bij aankomst werden we direct op een paard gezet en was het weer tijd voor een ritje! Een erg leuke manier om gezellig met elkaar te kletsen. Hoewel het een rustige rit was, was het wel een geweldige! Bergje op, bergje af, door beekjes en kleine paadjes. Maar na al dat geklim mogen de paarden ook worden verwend! Dus tijd om ze een heerlijke douche te geven! Erg leuk om na al die jaren weer even met paarden bezig te zijn.
Nadat alle paarden weer schoon waren, gingen we naar het huis van Ron en Ann, waar een lekker fish & chips voor onze neus werd gezet. Op het stuk grond van Ann en Ron is ook veel wildlife te vinden. Dus tijd om een wombat te gaan zoeken. Wombats slapen de gehele dag en komen rond zonsondergang uit hun holletje. Te voet gingen we op pad en werden we verrast door het geluid van een 'deer' (hert?). Voor jullie lijkt het misschien iets onbelangrijks, maar de meeste mensen horen of zien er niet snel eentje. Zelf heb ik tussen de bosjes nog een Wallabie gespot;) Helaas vonden we die avond geen wombat en hebben we heerlijk een echte Australische film gekeken, die is opgenomen in de regio waar zij wonen en de Blue Mountains. Een wat oudere, maar erg leuke film! We besloten nog een dagje langer te blijven en aangezien we geen wombat hebben gezien, was het tijd voor een ochtendwandeling om 7 uur. In de hoop ze te spotten vlak voordat ze hun holletje weer in zouden kruipen. Helaas, weer niets maar wel een heerlijke ochtendwandeling. Die ochtend nam Ann ons mee naar de paarden om ze te 'verzamelen'. Dmv het geluid van de lasso komen alle paarden van over het hele land ( en dit is een flink stuk kan ik je vertellen) naar de stal voor het ontbijt. Heerlijk om weer te helpen. Ze zorgen ook voor een 'filmpaard' die vanalles kan. Ron liet ons een aantal dingen zien, zoals 'slapen' en zitten als een hond. Nadat de magen van de paarden waren gevuld, gingen we op weg naar een lookout over het Mitchel River National park en op zoek naar Emu's! Op de weg terug hebben we vanuit de auto kennis gemaakt met de eerste dodelijke slang, de 'black snake'. ieh!

Ann en Ron bezitten ook een 'schuur' die worden gehuurd door grote groepen. Tijd om deze nog even klaar te maken voor de aankomst van de volgende groep.

's Avonds gingen we lekker uiteten en was het tijd voor mijn eerste Prawns! Hmmm! Aangezien we nog steeds geen Wallabie hadden gezien nam Ron ons mee in zijn 4WD en zijn zoeklicht;) Op zoek naar Wildlife! En we hadden al snel geluk! Weer een hert! Ron lokte het hert een hoek in van de wei, zodat we het beter konden bekijken. Maar een hert laat zich niet zomaar vangen dus sprong simpelweg over het hek! Staat allemaal op video;) Tijd voor wombats...die we niet snel daarna naast het pad tegenkwamen. Helaas rende er eentje snel de bosjes in en een ander probeerde zich te verstoppen achter een bosje (wat niet helemaal goed lukte) Verder kwamen we Kangaroo's tegen, vos, maar helaas ook wat van zijn paarden. Wat betekende dat de poort open was blijven staan. Dus op zoek naar paarden. We kwamen er al een aantal tegen, maar nog steeds bleven er ongeveer 20 zoek. Gelukkig konden de paarden alleen op zijn stuk grond, dus ze konden niet weg.
De volgende ochtend was het tijd om verder te reizen en afscheid te nemen van Ann en Ron. We hebben in deze dagen al ontzettend veel geleerd over het leven in Australie. Geweldige dagen gehad!
Via Cape Conran, Eden en Merimbula zijn we gaan overnachten in Bega. Hier was verder niet veel te beleven dus de volgende ochtend via wat tussenstopjes in verschillende dorpjes/strandjes, waaronder Pebbly Beach waar Kangaroo's op het strand schijnen te hoppen (helaas!), direct doorgereden richting Sydney! In Sydney vonden we net buiten het centrum in de suburb Rockdale een camping. Via de trein waren we binnen 15-20 min in het centrum van de stad. Ideaal! We hadden zin in een dagje shoppen dus besloten na aankomst direct de stad ingegaan. Tegen alle verwachtingen in viel het shoppen erg tegen en besloten we om terug te gaan naar de camping en ons klaar te maken voor een avondje stappen. Helaas bleek er die avond niet veel te doen te zijn en besloten we een andere dag te gaan. De volgend dag werd het tijd om de stad weer in te gaan op weg naar oa, Darling Harbour, Circular Quay, lunchen in Hyde Park en natuurlijk even langs het Opera House! Begin van de avond werd het tijd voor de Bridge Climb. Ik kon Sydney natuurlijk niet verlaten, zonder dit te doen. We hadden gekozen voor de Twightlight climb. Hierdoor gingen we in het licht naar boven en in het donker naar beneden. Zo zie je de stad van beide kanten! Het was erg leuk om te doen, maar helaas minder spannend/eng dan ik had gehoopt. Wel erg leuk om te doen. Helaas mochten we ons eigen fototoestel niet meenemen, dus digitale foto's heb ik niet. ('Op papier' wel eentje)
Na de klim was het tijd om uit te eten in The Rocks. Weer een heerlijke dag!

Na Sydney gingen we op weg naar de Blue Mountains! De eucalyptusbossen geven de bergen een blauwe gloed, vandaar de naam Blue Mountains. Via wat stops bij verschillende lookouts oa Sublime Point, Wenthworth Falls, Three Sisters, Echo Point kwamen we bij Katoomba, waar we hebben overnacht. Een ontzettend warme en mooie dag volgende waardoor we maar direct richting het strand bij The Entrance zijn gereden. Even lekker luieren!

Na het luieren is het altijd weer tijd om door te reizen en wel richting Coffs Harbour. Bekend vanwege de...jawel...bananen??? We hadden het idee dat we redelijk moesten opschieten, aangezien het pas echt 'begint' na Byron Bay. Dus op naar Byron Bay, waar we op dit moment zitten. Een dorp voor het stappen, surfen, luieren een echt vakantieadres voor vele mensen. Voornamelijk voor backpackers. Wel de moeite om even te verblijven leek ons zo. Hier kwamen we, via een reisorganisatie die suggesties geeft voor reizigers, erachter dat we nog meer dan genoeg tijd hebben om richting Cairns te komen, dus we kunnen het wat rustiger aan gaan doen.

Tijd voor een avondje stappen, maar helaas alweer op een zondag. Toch hebben we een erg gezellige avond gehad! Natuurlijk konden we Byron Bay niet verlaten zonder te surfen. Tijd voor surfles! We reden naar een erg rustig mooi strand om onze vaardigheden op de proef te stellen. En het lukte vrij aardig. Het vermoeiende is alleen om telkens weer terug de zee in te komen aangezien de golven niet al te klein waren. Maar weer een erg leuke activiteit! Helaas heeft het noodlot voor het eerst toegeslagen en was bij terugkomst het surfbusje leeggehaald. Rugzak van Diana was helaas ook weg met wat kleding en mobiel, maar helaas ook...mijn fototoestel. Geluk bij een ongeluk, ik had de dag ervoor net alle foto's op mijn harddisc gezet, dus foto's heb ik nog. Een fototoestel is te gelukkig te vervangen, maar vervelend dat andere mensen je spullen meenemen. Andere reizigers zijn paspoort, bankpasjes, I-pods, alles kwijt. Helaas was ook onze autosleutel meegenomen, maar gelukkig had Dennis voor ons een reservesleutel verstopt.
Dit zal allemaal wel weer goed komen!

Voor nu lijkt me dit verhaaltje wel weer lang genoeg!
surffoto's komen een ander keertje!

Tot het volgende verhaal!

Liefs Mayon

(skype zal een stuk moeilijker worden aangezien het tijdsverschil vanaf morgen 8 uur wordt. Alleen in de weekenden misschien;)

• 30 Maart 2010 - 07:51

Rian:

Ha Mayonneke!!

Wat leuk um wer wat va te huure!! Geweldig um te leze wat gej doa allemoal mej makt!! Ok echt sjieke foto's....Ok leuk die familie foto!! Dat zal ut toesfront met name ow oma wal leuk vinge!!

Wat vervelend va ow fototoestel ma idd die is te vervange!! En ma good dat gej ut va te vurre het opgeslagen!!

Geniet der ma lekker va en tot wies ut volgende verhaal!!

Liefs Rian

• 30 Maart 2010 - 08:07

Karlijn H.:

hee mayon..W
    Wat leuk om weer je verhaal te lezen. Je hebt het daar goed naar je zin, de foto's zijn erg mooi!!

Geniet ervan en ik wacht weer op het volgende verhaal:d

Liefs karlijn

• 30 Maart 2010 - 08:13

Evelien:

Wat een prachtige foto's weer! Jullie hebben vast de tijd van je leven daar zo!
    Geniet er van!!
    Met Laura gaat alles goed. En bedankt voor je berichtje.

Groetjes Evelien

• 30 Maart 2010 - 08:14

Evelien:

Wat een prachtige foto's weer! Jullie hebben vast de tijd van je leven daar zo!
    Geniet er van!!
    Met Laura gaat alles goed. En bedankt voor je berichtje.

Groetjes Evelien

• 30 Maart 2010 - 09:27

Caro:

haha wow annie lijkt op oma! balen van die diefstal...
    Lekker druk ben jij.. khoor heel weinig van je, maar dat is wel een goed teken, want je hebt t lekker druk...

• 30 Maart 2010 - 09:30

Caro:

btw, wat een grote kangaroo!DAMN!
    x

• 30 Maart 2010 - 10:08

Juul:

Daaag mayon!
    Wat een avonturen alweer, het houdt niet op!! En je komt ook wel veel dieren tegen onderweg hihi.. Maar idd vervelend van je fototoestel, mensen moeten van je spullen afblijven! Foto's zijn weer erg mooi en leuk met je blije gezicht erop! Nou tot het volgende verhaal en enjoy! Kussies en knuffels julia

• 30 Maart 2010 - 10:36

Ron:

Ik lees dat je geniet! Ga zo door en denk niet teveel aan gedane zaken als je fototoestel, maar blijf vooral genieten!

• 30 Maart 2010 - 11:41

Annemiek:

Ha Mayon...
    Het ziet er echt super uit allemaal. Wat een MEGA kangaroo, zijn die niet gevaarlijk? En jij ziet er ook al lekker bruin uit! Kei leuk om te lezen al die verhalen. Geniet er van!!
    XX

• 30 Maart 2010 - 15:55

Nikki:

wow, je bent al een stuk gekomen zeg!
    Brengt weer een hoop herinneringen op! Geniet ervan, er is nog zoooo veel te zien daar :).

Owja, heel erg hoogst waarschijnlijk staan we veilig met volleybal, dus volgend jaar gewoon weer 2de klasse!

xx

• 30 Maart 2010 - 16:06

Roel:

Leuk om een jaar naar dato verschillende plekken te zien, die ik zelf ook bezocht heb! Maar zo te lezen en aan je foto's te zien heb je daar veel plezier! Geniet ervan! btw als je een keer in de winkel loopt, probeer dan is Tim Tam, dat zijn echt lekkere(volgens mij) australische koekjes.

Groet Roel

• 30 Maart 2010 - 16:09

Jolanda:

Hallo Mayon,

Ik krijg weer helemaal heimwee maar super dat jullie het zo naar je zin hebben (had ook niet anders verwacht)

Heeel veel plezier nog verder!!

xx Jolanda

• 31 Maart 2010 - 11:03

Pap En Mam:

Jammer van je fototoestel. Rest klinkt allemaal heel goed, prachtige omgeving. Ook leuk dat je bij Ann bent geweest en tante An een ome Ger. Denk dat zij dat ook heel leuk hebben gevonden.
    Groetjes uit Zuid- Afrika, ook van Roger en Lisette

• 31 Maart 2010 - 18:32

Inge H:

Haa Mayon!

Ergens wel blij dat ik geen heimwee maar kan krijgen bij je NZ avonturen haha..
    Sydney ook heeel herkenbaar! Bij het stappen de TE korte rokjes niet opgevallen? Kan me voorstellen dat t stappen tegenviel! Cool van die echte kangaroos op de camping! Je foto's zijn echt megamooi.
    Geniet er lekker van!

Xx Inge

• 31 Maart 2010 - 19:44

Oma Keijsers:

Hoi Mayon
    Wat heb je toch weer een mooi en uitgebreid reisverslag, en prachtige Foto's.Wat jammer van het foto toestel,doe je nu samen met Nina?Wat fijn dat je bij ons Annie bent geweest,ik herken haar huis en woonkamer en Wilma en Dennis natuurlijk ook,dacht dat Cathy van ons Annie ook op de Foto stond,jammer dat je mijn broer Piet en Gert niet ontmoet hebt, misschien op de terug weg.Bij Ann en Ron zijn wij ook een keer geweest met ons Mie,wij annie en Ger en Mie en ik hebben toen in de baarn[schuur] geslapen,hadden daar een Barbeqeu,Toen Ron het vuur aan had kwam er een possem uit de schouw,die kreeg het wel wat warm.Bij de Wilsons Proms zijn we met Piet en Gert geweest ook erg mooi.En dan die Grote kangaro's had ze geen Baby in de buik.Volgende week vieren we Nadieh haar verjaardag,Mayon geniet van alles wat je tegen komt maar dat doe je wel,enheel veel liefs van Oma Keijsers

• 01 April 2010 - 22:24

Kristel:

Hey Mayon,

Ik heb net even je verhaal gelezen! Erg leuk! Ik ben gisteren aangekomen in Sydney en ik vertrek hier rond 4 of 5 april (het is nu pasen dus weet nog niet of ik iets qua vervoer kan regelen) daarom dacht ik ook laat ik even een bericht voor je achterlaten. Maar zo te lezen zijn jullie al verder op weg en hebben jullie Sydney al achter jullie gelaten!
    Jammer, jammer, want had het wel erg leuk gevonden om een stukje samen met jullie te reizen! Maar wie weet kom ik jullie nog wel ergens tegen onderweg of ik Cairns... kunnen we onze duikervaringen weer op de proef stellen.
    Veel plezier nog en groetjes aan Diane.

XX Kristel (fysio ontmoet bij het duiken in Tutukaka, Nieuw Zeeland)

• 02 April 2010 - 09:49

Nickee:

Ha meid!

Wow vet die kangaroo zo dichtbij!! En een mooie zondsondergang! Leuk weer om foto's te zien, dan krijg je toch een goed beeld bij wat je verteld! Binnekort stuur ik je weer een mailtje!! Geniet daar en tot snel!!

Liefs Nickee

• 02 April 2010 - 09:56

Anne:

Ha Mayon!

Soow wat heb je weer veel meegemaakt!! Erg leuk om te lezen en de foto's te zien.

Wij zijn afgelopen zaterdag kampioen geworden, super leuk!! Heb je wel gemist op het feestje...

Veel plezier weer de komende tijd en tot je volgende verhaal!

xx Anne

• 03 April 2010 - 09:40

Maartje:

Hee meid!
    Balen van je fototoestel zeg!! Hopenlijk heb je snel een nieuwe zodat wij geen mooie uitzichten hoeven te missen;)
    Jammer dat het skypen moeilijk gaat worden, vond het de vorige keer wel erg leuk om je weer te zien!
    Blijf genieten! Kus Maartje

• 03 April 2010 - 13:24

Marly:

g'day mate...

wat weer een super verhaaltje!!! Ben maar een beetje jaloers hier op dit moment regent het.joehoe lang leve de lente hier.. not dus haha.

Maar je hebt alweer v eel dingetjes meegemaakt zeg! Leuk wah die kangaroe's in het wild!!

mooie stad he sydney!!en groot he!
    byron bay is dan echt wel een beetje kleiner, ma idd wel gezellig met al die backpackers daar. wel balen man van de camera, ma idd goed dat je de foto's hebt ge updated!

Surfen is leuk om te doen he, ikvond het terug in het water gaan ook echt zwaar en waar ik op een gegeven moment last van kreeg was van het zeezout op je gezicht! dat bijt ontzettend!! ma super om te doen ben benieuwd naar de actie foto's.,

ma genoeg gezwetst en ik wacht wel weer op de volgende verhaaltje.

groetjes xx

• 04 April 2010 - 18:09

Wil En Leej:

Ha Mayon! Ze lijkt inderdaad op je oma, alleen wat kleiner?
    waar waren die teletubbies pakken eigenlijk voor?