van Byron naar Fraser! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu van Byron naar Fraser! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu

van Byron naar Fraser!

Door: Mayon

Blijf op de hoogte en volg Mayon

17 April 2010 | Australië, Hervey Bay

Hallo Luitjes

Weer eens tijd om iedereen op de hoogte te brengen! Ik heb weer heel wat meegemaakt sinds Byron Bay. Na flink wat geregel bij de politie was het weer tijd om door te reizen en wel...richting Surfers Paradise! En na al dat geregel hadden we voornamelijk zin om even niks te doen. De afgelopen paar weken was Diana vooral aan het praten over de bios en Alice in Wonderland in 3D. Aangezien het toch slecht weer was besloten we even heerlijk een avondje in de bios door te brengen. Helaas verbeterde het weer de volgende dag niet echt, en aangezien we nog wat dingen nodig hadden uit de winkels, besloten we er een dagje winkelen van te maken. In de middag besloot ik om nog een keer naar een ander reisbureau te gaan om wat informatie te verzamelen voor mijn reisplannen. En ik kan je vertellen...er is heel wat gepland! Ik heb 'heerlijk' de hele middag doorgebracht met een vrouw van het reisbureau om de juiste reizen voor mij te vinden. Ondertussen probeerde Diana zich wat te vermaken in het winkelcentrum. Hoewel reizen boeken erg leuk hoort te zijn, vond ik het voornamelijk ook erg moeilijk. Er zijn zoveel reizen dat ik uiteindelijk niet meer wist hoe of wat. Ik zal jullie verdere details hierover besparen, maar mijn planning uiteindelijk is:

Ik vertrek 9 juli vanuit Melbourne, via Brisbane richting Fiji voor twee weken! Ik bezoek dan de Yasawa Islands.
Dan vertrek ik 22 juli richting Kuala Lumpur. Op 23 Juli begint mijn Circle of Malaysia ( http://www.intrepidtravel.com/trips/MSA ) tot 5 augustus. Dan verblijf ik in Kuala Lumpur tot op 7 Augustus mijn reis in Borneo begint. http://www.intrepidtravel.com/trips/BSZ
De links staan erbij voor degene die meer details wille van hoe en wat;) Dus flink wat in de planning! Maar ik heb er super zin in! Weer even een heel ander wereldje verwacht ik zo.

Na al het geregel was het tijd voor een kroegentocht. Hier hadden we ons diezelfd ochtend voor aangemeld. 200 backpackers die vanaf 5 uur! 's avonds de kroeg in gaan. 5 uur hebben we niet gehaald vanwege het geregel, dus hebben wij ons later toegevoegd. Een erg leuke stapavond, die helaas wel vroeger dan verwacht een beetje rustig werd. Maarja, wat verwachten we dan ook van een woensdagavond!
De volgende dag weer terug naar het reisbureau, autosleutels laten maken en op naar de volgende familie in Cleveland!
Dianne en James met hun twee dochters. Dianne en James hebben hun eigen fysiopraktijk waar we eerst een kijkje gingen nemen. Toch weer totaal anders dan de Nederlandse fysiopraktijken. Wilma (tante uit Melbourne) was eerder die week bij Dianne en James geweest en had voor ons van het schuurtje een slaapkamer gemaakt waar we een aantal nachten gebruik van hebben gemaakt. Tijdens Pasen gaan namelijk bijna alle Australiers er een lang weekend tussenuit. Zo ook Dianne en James. Aan ons de taak om op het huis te passen. Heerlijk toch! Even een heerlijk huiselijk gevoel. De ferry naar North Stradbroke Island vertrekt bijna in de achtertuin, dus het werd een heerlijk dagje op het strand liggen. Hier hadden we nog amper tijd voor gehad. De volgende dag was het tijd om Diana te verrassen! Ik had namelijk stiekem tijdens het winkelen paaseitjes gekocht! Door het hele huis en tuin mocht zij alle 28 eitjes weer bij elkaar gaan zoeken! Vrolijk Pasen!
's Avonds kwam de hele familie weer thuis en hebben nog met de kinderen wat spelletjes gespeeld.
De kinderen wilden nog niet dat we er vandoor gingen en namen ons, samen met Dianne, mee voor een ontbijt. En hoewel ik toch echt een Nederlander ben, heb ik in Australie mijn eerste poffertjes mogen eten!
Aangezien we nog duizenden kilometers voor ons hebben liggen, was het toch echt tijd om weer door te reizen. Nu richting de Glass House Mountains. Heerlijk om weer even wat tijd door te brengen in de natuur en weer te gaan hiken! Wat activiteit na het luie Pasen was wel weer nodig! De Glass House Mountains waren vroeger vulkanen en nu een mooi natuurpark. Na wat gewandel was het tijd voor onze volgende activiteit en wel in Noosa. Noosa is volgens de verhalen de twee na duurste stadje. Kan ik me niet echt voorstellen, maarja. De volgende dag vertrokken we begin van de avond richting een bushcamp in het Everglades National Park, waar de volgende ochtend begonnen aan een twee-daagse canoetrip. De eerste avond in de bush hadden we al snel kennis gemaakt met Goon (bekend voor mensen die eerder tijd hebben doorgebracht in Australie). Goon is een Aboriginal naam voor kussen. Goon is goedkope pakken wijn waar backpackers voornamelijk op leven hier. Als deze pakken wijn leeg zijn, vullen Aboriginals de zakken met lucht en gebruiken de zakken als kussen. En ik kan je zeggen, smaakt prima! Volgende dag tijd voor onze eerste dag van de canoe trip! Onze eerste stop was bij een stukje rivier waarbij het leek alsof je in cola aan het zwemmen was, erg apart. We vervolgden onze reis richting een pub, waarna we heerlijk om het strand hebben gekletst en weer terug vertrokken richting de bushcamp. Na 16 km voelden mijn armen toch wel een beetje moe aan. De volgende dag was iets rustiger. Nog maar ongeveer 6-8 km om daarna heerlijk op het strand te liggen met z'n allen. Weer een aantal heerlijke dagen waren voorbij.

Net zoals iedereen van onze groep vervolgden we onze reis richting het noorden. Helaas was het weer een stuk minder en onze stop in Rainbow Beach was dan ook een stuk minder dan we hadden gehoopt.
Onze volgende stop was Hervey Bay. Hoewel we al veel winkels hadden bekeken voor een nieuwe camera ben ik hier eindelijk geslaagd. Helaas werd mijn eigen camera nergens meer verkocht, maar ik heb weer een geweldige gevonden. Met een beetje afdingen kom je ver;) Die avond werden we verwacht voor de introductie voor Fraser Island! We hadden een self-guided 4WD-trip geboekt om dit eindelijk te gaan verkennen. Samen met 22 backpackers verdeelt over 3 busjes vertrokken we vroeg in de ochtend richting Fraser! En voor mij heb ik toch eindelijk het stukje natuur gevonden waar ik op had gehoopt tijdens mijn bezoek in Australie. Hoewel het weer hier de afgelopen dagen voornamelijk bestond uit regen hebben we tijdens ons bezoek aan Fraser toch geluk gehad. Na een 4WD stukje rijden, kwamen we uit bij Lake Wabby. Net toen wij aankwamen kwam het zonnetje te voorschijn en konden we lekker lunchen en aan ons bruine kleurtje werken. We moesten nog een stuk rijden voor ons kampeerplekje en werd tijd om terug te lopen richting auto, regen kwam direct met bakken uit de lucht! Via het bekende Shipwreck Mahone (waar we onze eerste Dingo zagen,) kwamen we aan bij onze kampeerplek voor die avond, namelijk heerlijk aan het strand, zonder regen. Een gezellige avond onder de sterren bracht het Australische gevoel weer naar boven. De volgende ochtend vertrokken we richting Indians Head voor een ongeloofelijk uitzicht. (zie foto's) Via andere backpackers hadden we vernomen dat de Champagne Pools erg mooi waren. Helaas was het voor onze auto niet toegestaan om daar naar toe te rijden, dus tijd om de benen te strekken richting de Champagne Pools. Champagne Pools is een 'zwembadje' tussen de rotsen. Door de golven stroomt er telkens schuim deze 'zwembadjes' in. (zie foto's)
Na een heerlijke lunch op het strand (boterham met kaas en zand, altijd lekker!) vertrokken we verder richting Eli Creek, een ontzettend schoon stroompje. Helaas is ook Fraser erg toeristisch, waardoor het op deze plaatsen erg druk was. Die avond bevond onze kampeerplek zich in de bush. We moesten onze tenten in een 'kooi' opzetten, zodat Dingo's niet bij onze tenten konden komen. Helaas hadden we deze avond iets minder geluk met het weer en begon het regelmatig te regenen.
De laatste dag op Fraser werden we toch weer wakker met het zonnetje boven ons hoofd en gingen we richting Lake Birrabeen. Een meer met wit strand en ontzettend blauw water! Tijd voor het volgende, bekende meer Lake McKenzie! Weer wit strand met mooi blauw water (zie foto's). Tijd om Fraser Island weer te verlaten en terug te keren naar het vaste land! Met natuurlijk weer regen! Al met al mogen we niet klagen, want ondanks alle regenachtige dagen hebben we toch weer veel geluk gehad met het weer!

Voor nu lijkt het verhaal me wel weer lang genoeg!

Foto's van de Everglades heb ik helaas niet tot weinig, omdat ik geen fototoestel had. Deze verzamel ik nog via andere backpackers.

Tot het volgende bericht!

Liefs Mayon

  • 17 April 2010 - 10:56

    Jeroen & Kim:

    Hey Mayon,

    Super leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt en gaat doen! Erg mooie foto's.. zijn jaloers, haha!

    Xx Kim & Jeroen

  • 17 April 2010 - 14:30

    Mam:

    geweldig, iid echt zoals je de natuur zou verwachten. En wat een prachtige kust en stranden. Heerlijk, geniet er maar van. En wat betreft Fiji en Maleisie: je hebt vast weer een geweldige reis geboekt. Klinkt heel goed allemaal.Mail je morgen.
    Liefs, mam

  • 17 April 2010 - 15:19

    Nickee:

    Sjiek, ziet er weer mooi en gezellig uit! Leuke bikini trouwens haha! En al een lekker kleurtje zeg! Hier begint het weer ook steeds beter te worden gelukkig! Spreek je snel weer! Have fun!!

    XXX

  • 17 April 2010 - 15:38

    Wendy:

    heej lieve meid!

    mooi verhaal, koste wel weer tijdje om te lezen, maar moeite waard zie ik wel.. die reis komt helemaal goed! je moet doen wat je kunt aanpakken daar je bent nu dichter bij dan dat je een andere keer zou gaan, en anders krijg je toch spijt als je niet gedaan hebt! leuk van je, je doet t maar effe allemaal!
    meid ik mis je wel al nu hoor.. spreek je snel kusjes liefs mij

  • 17 April 2010 - 17:43

    Maartje:

    Hee meid!
    Weer een erg mooi verhaal en leuke foto's!
    Jammer dat t weer erg wisselvallig is, maar je krijgt al een aardig kleurtje hoor!! En idd een leuke bikini haha.
    Maar je hebt al weer heel wat plannen zo te lezen, dus we zien je voorlopig nog niet terug hier. Erg knap dat je dit allemaal doet!! Maar eerst maar eens lekker genieten in Australie!
    Kus Maartje

  • 17 April 2010 - 18:34

    Caro:

    super leuke foto's! leuke bikini:) you are sure living the life.. lekker aan het strand kamperen.. jaloeeeers...x

  • 19 April 2010 - 14:13

    Ron:

    Wat een avonturen weer! Geniet in Kuala Lumpur en Borneo. Ik weet dat het daar prachtig is en je weer heel wat zult beleven.

  • 20 April 2010 - 13:34

    Suus:

    He Mayon,

    Wat weer een super verhaal en leuke foto's!
    Het ziet er allemaal heerlijk uit, bijna om jaloers op te worden!

    Genieten meid!

    x Suus

  • 21 April 2010 - 09:32

    Fam.Keysers:

    Hallo Mayon,

    Hartelijk gefeliciteerd met je 22 ste verjaardag!!
    Wij wensen jou een zonnige, gezellige dag in het verre australie.
    Geniet ervan.
    Veel plezier de komende weken,maanden.....
    Want je bent nog heel wat van plan zag ik.
    Wanneer ga je alleen reizen?Start die trip op 9 juli?
    We lezen het wel.

    Groeten en een dikke verjaardagsknuffel van Truus,Will,Stef en Rens.

  • 21 April 2010 - 09:42

    Rianne Kers:

    Hey lieverd!
    Proficiat met je verjaardag. Heel bijzonder dat je dit in Australië mag vieren zeg. Wij drinken er hier wel een paar op jou! Wat ben je ondanks de regenachtige dagen lekker bruin geworden zeg. Je hebt alweer vanalles op de planning staan dus dan blijven wij maar vol smart wachten op je volgende verhalen en foto's. Meid voor vandaag een extra leuke dag gewenst! Dikke knuffel Rianne

  • 27 April 2010 - 16:42

    Ivo:

    Hey Mayon, beetje laat maar k hoorde laatst pas van nadieh van je site. Nog proficiat met je verjaardag xx
    Ziet der mooi uit daar!

    Gr. Ivo

  • 27 April 2010 - 17:10

    Caro:

    yunke!
    ik probeer je al de hele week te bellen.. anders bel jij maar een keertje als je tijd hebt,
    have lots to tell you.. andersom ook vast wel!;)
    Liefs,x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Mayon

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 80039

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 01 September 2010

New Zealand, Australia, Fiji, Malaysia & Borneo

Landen bezocht: