Happy Birthday to us! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu Happy Birthday to us! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mayon Roeffen - WaarBenJij.nu

Happy Birthday to us!

Door: Mayon

Blijf op de hoogte en volg Mayon

02 Mei 2010 | Australië, Alice Springs

Pff, al weer een tijdje geleden. En ondertussen is er natuurlijk alweer heel wat gebeurt!

Na Hervey Bay was het tijd om onze reis weer te vervolgen richting het noorden. Onze eerste stop was MacKay. Op zich niet veel te beleven, maar 19 april was Diana jarig. Dus een lekker restaurant hadden we wel nodig. 's Nachts om 12 uur heb ik Diana wakker gemaakt met een chocolade taartje met een kaarsje en natuurlijk 'happy birthday'! De volgende ochtend werden we weer wakker met een volgende regenachtige dag. Op naar het winkelcentrum om de tijd te doden tot lunchtijd! Die middag hebben we verder doorgebracht in de winkels en bioscoop. 's Avonds gezellig uiteten en bij thuiskomst was er nog een cadeautje verstopt voor Diana. Verjaardag nummer 1 zat erop. Aangezien het toch maar regende zijn we direct doorgereden richting Airlie Beach, maar helaas regen regen regen! In Airlie Beach kwamen we erachter dat het regenseizoen zich verplaatst had door de cycloon die 3 weken eerder Airlie Beach had bezocht. Dus helaas nog meer regen voor de komende tijd!
21 april was het mijn verjaardag! Allemaal ontzettend bedankt voor de mailtje, smsjes, berichtjes op hyves/facebook en de telefoontjes! Mijn verjaardag was vrij rustig, aangezien het weer niet veel meer toeliet. Van Diana had ik (hoe kan het ook anders;)) een spelletje gekregen, dus dit hebben we getest. In de middag lekker een stuk gaan wandelen om in de avond weer een restaurantje uit te zoeken.
De volgende dag begon onze zeiltocht op de Whitsundays! Zelf hadden we er nog niet zo'n zin in vanwege het weer, maar al snel bleek dit juist het allerleukste te zijn. Flink wat wind en regen maakt zeilen alleen maar leuker. Lekker wild door de golven. 's Avonds het anker het water in en de groep een beetje leren kennen. Helaas niet zo geschikt om alcohol te drinken op het water, want de volgende ochtend word je dan toch een stuk minder vrolijk wakker kan ik je vertellen. De ochtend bestond voornamelijk uit dit niet zo lekker voelen. Gelukkig was het na de lunch tijd om het water in te gaan en lekker te duiken. Toen de boot stil lag en ik het water in kon, voelde ik me weer prima! Helaas was alles onder water vrij bruin geworden door de cycloon en viel het een beetje tegen. Tijdens het duiken/snorkelen/zonnen kwam zelfs de zon er eventjes door. Het was weer tijd om door te zeilen. Ontzettend leuk omdat de zee vrij wild was! 's Avonds rustig aangedaan en de volgende ochtend was het alweer tijd om naar huis te zeilen.

We besloten kilometers te maken om zover mogelijk richting het noorden te komen. Er was niet echt veel om voor te stoppen. Helaas stonden we al snel genoeg stil. Onze auto maakte rare geluiden dus we besloten om de 'ANWB' te bellen. Na wat zorgen bleek het 'gelukkig' de airconditioning te zijn, die als het ware uit elkaar was gebarsten. We konden onze reis gewoon vervolgen, alleen zonder airco.

Die avond kwamen we aan in Cairns! Hoewel er genoeg te beleven is in Cairns besloten we om eerst door te gaan richting Cape Tribulation. Prachtig. We besloten een wildlife tour op een bootje te doen om zo op zoek te gaan naar krokodillen. En dat is gelukt!
We vervolgenden onze reis via wandelingen door het regenwoud, ontzettend mooie stranden, richting Cape Tribulation. Na een nachtje kamperen vervolgenden we onze reis weer terug richting Cairns. Hier hadden we de volgende dag een duiktrip op de Great Barrier Rief. Helaas weer geen zonnetje maar wel heerlijk gedoken. Er kwam zelfs een vis, Wally, (zie foto's) die altijd naar de boot komt. Hij is echt ontzettend groot. We konden hem zelfs aanraken!
Die avond hadden we afgesproken met mensen die we op Fraser Island hadden ontmoet om een avondje te stappen in Cairns. Hoewel we aan de andere kant van de wereld zitten, kwamen we hier zelfs twee oud-klasgenootje tegen!
In de kroeg werd een goudvis-blaas wedstrijdt gehouden. Ik deed mee met de Nederlandse vis en ik heb gewonnen! Dus de volgende dag was het tijd om mijn prijs te innen, een bungeejump! Hoewel deze stukken kleiner waren en ik totaal niet zenuwachtig was voor deze, begonnen de kriebels toch echt te komen toen ik weer op dat randje stond. Dan maakt het niet uit hoe hoog het is, het blijft eng. Nu koos ik er voor om met mijn hoofd in het water te komen, toch een beetje anders maken dan de vorige keer;)
Na de sprong tijd om weer in de auto te stappen. Via de Blackdown Tablelands, bekend van de mooie watervallen, vervolgenden we onze weg weer terug richting het zuiden. We overnachten aan het strand in Cowley Beach.

De volgende dagen bestonden voornamelijk uit rijden, aangezien we richting de outback vertrokken. Via Charters Towers was het tijd voor onze eerst overnachting in de Outback, namelijk Mount Isa. Ofja outback. Als je in het dorpje zelf rond rijd heb je hier geen idee van.
Op tijd op om door te rijden richting Tennant Creek. Eenmaal in de Nothern Territory aangekomen mochten we onze snelheid verhogen naar de 130 waardoor we eerder in Tennant Creek waren aangekomen. We besloten 100 km verder te overnachten bij de Devils Marbles. Mijn mooiste overnachting tot nu toe in Australie! Met een mooie rode zonsondergang en 's avonds een vuurtje begon het outback gevoel toch al echt te komen. Op dit moment zitten we in het centrum van Australie, Alice Springs! Een stad in the middle of nowhere!
Vanaf hier gaan we ons outback avontuur echt beginnen, dus hierover de volgende keer meer!

Liefs Mayon

  • 02 Mei 2010 - 08:41

    Maan :

    dames nog van nog gefeliciteerd met jullie verjaardag. zo te horen komen jullie nog niet terug. geniet er maar van

  • 02 Mei 2010 - 08:49

    Wendy:

    sow sow... wat een verhalen! bunjeejump met je hoofd in t water? haha nog nooit gehoord! maar wel vet..(voor jou dan hihi)
    meid geniet ervan en leuk dat je smste... xxxxxxx

  • 02 Mei 2010 - 10:37

    Paul:

    heej mayon nog proficiat met ow verjeurdaag.
    echt sjieke verhalen geniet d'r ma vaan.
    xx paul

  • 02 Mei 2010 - 10:45

    Mam:

    Toch weer gebunjeejumpt? En weer een kick gehad?Hop dat je het fijn hbt in de outback; neem aan dat het daar ook minder regent.Ben weer benieuwd naar je foto's en je verhalen
    liefs, mam

  • 02 Mei 2010 - 10:49

    Nikki:

    ahhh! Een jaar geleden (ongeveer dan), had ik mijn verjaardag ook in airlie! En dat met die goudvissen.. Wat in de woolshed toch? Daar heb ik ook veel leuke avonden gehad! Haha..

    En ik ben ook via mt isa en tennant creek en de deils marbles daarheen gereden! Nog gestopt bij barrow creek? Tankstation waar ze vanalles, vooral geld, van over de hele wereld verzamelen!

    En nu de outback, ga je zeker ook een super gave tijd tegenmoet!
    Veel plezier weer :)..

    xx

  • 02 Mei 2010 - 16:05

    Oma Keijsers:

    mayon.
    Wat heb je toch weer allemaal beleefd,gelukkig allemaal leuke dingen,en nu ga je echt de binnenlanden in weet niet hoe ik me dat moet voorstellen,maar lees met veel belangstelling jouw bijzondere lange verhalen geniet er samen van.liefs Oma

  • 03 Mei 2010 - 00:58

    Caro:

    dat guft t gewoen ni! ik bel je asap. lang niet meer gedaan! kben dronken dus sorry.. maar ben kam[pieond dus and mag dat!
    x hHAHA IK kan edht neit typehn@!
    x

  • 03 Mei 2010 - 08:39

    Nickee:

    Haa meid!

    Weer een bungee, echt vet! En mooie foto's weer!

    Have fun in de outback, ik las git

  • 03 Mei 2010 - 08:47

    Nickee:

    Woeps daar ging eventjes wat fout, maar wat ik nog wilde type: ik las gister al een sms van maartje dat je de outback inging! Echt vet! Geniet lekker en we mailen snel weer!

    XXX

  • 03 Mei 2010 - 10:07

    Smek:

    roeffeng, proficiat met ow vurjurdaag en online kusjes!!

  • 03 Mei 2010 - 10:52

    Ron:

    Het begint ditmaal echt Hollands met regen en de ANWB. Geleidelijk aan drijven de buitenlandse onderwerpen weer naar de oppervlakte zoals krokodillen, prachtige zonsondergangen en wouden e.d.
    Het was weer leuk om te lezen Mayon!

  • 03 Mei 2010 - 13:47

    Caro:

    ik had trouwens helemaal geen idee hoe zo'n goudvisrace werkte.. echt grappig!

  • 03 Mei 2010 - 13:47

    Caro:

    ik had trouwens helemaal geen idee hoe zo'n goudvisrace werkte.. echt grappig!

  • 06 Mei 2010 - 09:04

    Fam Cleuren:

    hoi mayon,
    wat weer een leuk verhaal en mooie foto's.
    zefs in nieuw zeeland volgen ze je reis.
    dikke kus
    groetjes oet d'n hègelsum
    petra

  • 06 Mei 2010 - 13:53

    Suus En Rogér:

    He mayonneke,

    Ruige avonturen weer.
    Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, voor mij was het weer raak tijdens het eindfeest, ons team had leuke feestmutsen gekocht en ik heb een lollie gekregen hihi.

    Nu maar lekker genieten in de outback, have fun!!
    Kijk alweer uit naar het volgende verhaal!

    x Suus en Rogér

  • 06 Mei 2010 - 14:17

    Mam:

    alweer mooie foto's, ziet er prachtig uit.Nu begrijp ik die goldfish blow... pas.
    Krijg de kriebels als ik die bunjeejump weer zie.
    Hier is het ijskoud, mis mijn winterjas en handschoenen

  • 07 Mei 2010 - 06:23

    Janne:

    Haa Megje...
    Super om te zien en lezen waar je bent. Mooie foto's zeg! Blijf genieten!!!
    X Janne

  • 07 Mei 2010 - 14:49

    Driekus:

    een beetje laat maar beter dan nooit,mayon proficiat nog met ow verjaardag.il lees mien mails ni zoh duk dus ik had er niet meer aan gedacht.
    maak dur nog ennu moeiu tied vah,maar dat zal wal lukken zoe te zeen.

    gr xxx dirk

  • 07 Mei 2010 - 16:29

    Lisette:

    Ha Mayon!
    Je zult wel denken dat ik niet meer leef... Ik heb al zolang niets van me laten horen...schande, maar ik moest nog vanaf 30-03 je verhalen lezen :-( schaam...schaam. Maar nietemin, die waren weer erg leuk! :-) Ook nog je verjaardag vergeten, maar bij deze nog vele gezonde jaren toegewenst. Prachtige foto's die je maakt! Geniet er nog maar lekker van. Veel plezier!
    Liefs en groetekussssssss

  • 07 Mei 2010 - 17:18

    Marly:

    woww wat vet he!!
    sjiek sjiek wat gej wer het gezeen, jammer dat jullie ok minder weer hadden bij de whitsundays.
    hadden wij ook, op zee flinke wind en regen, echt super gaaf!
    ma de outback word super super vet!

    en nog een hele trip gepland las ik via het vorige stukje, je bent goed bezig,
    jaap en ik hebben onze reis richting canada ook gepland! dus we kunne ook weer ergens naar uitkijken.

    ej tot het volgende verhaaltje

    xx

  • 09 Mei 2010 - 19:10

    Ans Wilms:

    Prachtig, je mooie avontuur en dan dat springen en op de kop hangen, je moet maar durven. Knap hoor.Ook nog gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet nog fijn van je reis.

    Groetjes Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mayon

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 80040

Voorgaande reizen:

25 Januari 2010 - 01 September 2010

New Zealand, Australia, Fiji, Malaysia & Borneo

Landen bezocht: